Ode aan Henk snippet zorgt voor lelijke banner op FP

Pagina: 1
Acties:
  • 958 views

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:55

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Op te homepage tweakers.net

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-44uei8M3KYGm-1sqOXhBbb5vo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vpNaEKDn7VMhogUuJrolyiZ.png?f=fotoalbum_large
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Ik heb al mijn snippets uitgezet behalve de Ode aan Henk (Ode aan Henk)

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Een mooie zoekbalk

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Ik gebruik Brave browser versie v1.97.56 op een desktop

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit betreft een A/B-test, en daarvoor is het voor ons ondoenlijk om rekening te houden met verschillende css-snippets...

Intentionally left blank

• The Glitch
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10:48
Dit is wel een officiele van Tweakers toch? Ik gebruik hem ook namelijk :)

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:32:
Dit betreft een A/B-test, en daarvoor is het voor ons ondoenlijk om rekening te houden met verschillende css-snippets...
Wat @The Glitch zegt deze snippet komt van Femme af, ik verwacht daar support op (al snap ik ook dat dit over het hoofd kan worden gezien)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:30

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Hier bugt het ook met de Ode Aan Henk CSS.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dan is het aan @Femme om te bepalen of hij daar iets mee wil doen. Maar het is niet een "officiële" (ondersteunde) snippet; het was een leukigheid bij het 25-jarig bestaan van Tweakers.

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 10:32:
Maar de Ode aan Henk is Tweakers supported, dus dan zou ik verwachten dat er wel rekening mee gehouden wordt, inclusief dark/light modi.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:28:
[...]

Maar de Ode aan Henk is Tweakers supported, dus dan zou ik verwachten dat er wel rekening mee gehouden wordt, inclusief dark/light modi.
Volgens mij is die snippet zo nooit geadverteerd, en na 3 jaar vind ik het ook niet gek dat daar dingen in breken.

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:25:
Dan is het aan @Femme om te bepalen of hij daar iets mee wil doen. Maar het is niet een "officiële" (ondersteunde) snippet; het was een leukigheid bij het 25-jarig bestaan van Tweakers.
Van de pagina die je linkt:
Henk-custom-css

Voor degenen die de 25e verjaardag van Tweakers willen vieren door de website in een nostalgisch jasje te steken, heeft Femme speciaal een op maat gemaakt custom-css met Henk-thema ontworpen. Deze is te gebruiken in lightmode en darkmode. Lijkt dit je wat? Dan kun je het thema op deze pagina activeren. En goed nieuws voor de diehardfans: dit thema blijft permanent beschikbaar.
Als het permanent beschikbaar blijft, lijkt support erop me ook evident. Al lijkt het me eerder dat voor de tiles gewoon geen dark mode variant is gemaakt.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:30:
[...]
Van de pagina die je linkt:
[...]
Als het permanent beschikbaar blijft, lijkt support erop me ook evident. Al lijkt het me eerder dat voor de tiles gewoon geen dark mode variant is gemaakt.
Mierenn**ken: beschikbaar !== perfect werkend ;)

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

crisp schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:31:
Mierenn**ken: beschikbaar !== perfect werkend ;)
Dat zeg ik dan toch ook niet? :? Ik zeg dat als iets permanent beschikbaar is, het evident is dat er support op is. Dat in de (web)development dingen stuk kunnen gaan begrijp ik, dat is verder ook niet erg (iets met werken en spaanders), maar verwacht ik nog wel dat er een fix op komt, het is immers permanent beschikbaar, dus gebruikers kunnen er last van hebben. Getuige het feit dat er al meerdere topics zijn over de lichte tiles in darkmode.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2026 11:35 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CH4OS schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:32:
[...]
Dat zeg ik dan toch ook niet? :?
Je maakt wel de aanname dat permanente beschikbaarheid in deze ook meteen permanente support inhoudt. Dat bestrijd ik.

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zie mijn edit voor een kleine nuance. :)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jij vind support evident, wij niet. Het zit ook niet in ons development- of uat-proces.

Intentionally left blank

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:18

3_s

crisp schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:35:
[...]

Je maakt wel de aanname dat permanente beschikbaarheid in deze ook meteen permanente support inhoudt. Dat bestrijd ik.
Wauw.
Ik weet gewoon niet goed hoe ik hierop moet reageren, daarom: wauw.

"Ja, beste klant, dat is beschikbaar in ons pakket. Het werkt uiteraard niet, want het is al vijf jaar geleden ontwikkeld, maar het is wel beschikbaar."

*knip*

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 09-10-2026 12:33 . Reden: Onnodige sneer verwijderd ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:49
3_s schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:50:
[...]

Wauw.

"Ja, beste klant, dat is beschikbaar in ons pakket. Het werkt uiteraard niet, want het is al vijf jaar geleden ontwikkeld, maar het is wel beschikbaar."

*knip*
En dat allemaal voor maar 131,25 euro per jaar in jou geval! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 09-10-2026 12:34 . Reden: Verwijderde sneer uit quote gehaald ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

crisp schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:42:
Jij vind support evident, wij niet. Het zit ook niet in ons development- of uat-proces.
Ik vind dit een opmerkelijk standpunt.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Ik kan niet anders dan eens zijn met @3_s je biedt iets aan als tweakers zijnde maar support leveren doen jullie niet? 8)7

Dat het niet in het standaard test-traject zit begrijp ik nog enigszins, maar als er dan op gewezen wordt met het verzoek om het aan te passen en hierop wordt gereageerd met 'doen we niet' is nogal vreemd...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, dan had er 3 jaar geleden niet aangegeven moeten worden dat het permanent beschikbaar blijft, denk je ook niet? Verder wel eens met de andere reacties hier.

• Orion84
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mag ik iedereen er even aan herinneren het netjes en constructief te houden? Daarbij: er is duidelijk aangegeven dat dit een A/B test betreft, houd dat even in je achterhoofd voordat je reageert.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Anoniempje39
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:02
Het ziet er in ieder geval niet uit in darkmode op mobiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgZJWWaE0Uwb0bwC5gxGIdPP9YY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hiuEtsdcS7o5nGP71WgUyvQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniempje39 op 09-10-2026 17:02 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH4OS schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:15:
[...]
Tja, dan had er 3 jaar geleden niet aangegeven moeten worden dat het permanent beschikbaar blijft, denk je ook niet? Verder wel eens met de andere reacties hier.
Het is permanent beschikbaar. Dit had ook tijdelijk als actie kunnen zijn, voor zeg 1 jaar. Dan was het er nu niet meer. Juist dát is er mee bedoelt. Jij en anderen hangen er gelijk ondersteuning aan vast, maar dat is nooit gezegd.

* Hero of Time snapt echt niet hoe men het woord 'beschikbaar' synoniem aan 'ondersteuning' maken.

Commandline FTW

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:17

Redneckerz

A place to be.

Aangezien het netjes en constructief moet; Dit is een devver-onwaardige reactie.

En dit kan je natuurlijk (Gaan we niet doen maar het kan wel...) doortrekken naar alles binnen Tweakers. Is support gegarandeerd?

Serieuzere vraag: Staat in de kleine letters beschreven dat jullie het recht behouden om support te definieren op een manier zoals je dit nu omschrijft?

Admin @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:47:
Het is permanent beschikbaar. Dit had ook tijdelijk als actie kunnen zijn, voor zeg 1 jaar. Dan was het er nu niet meer. Juist dát is er mee bedoelt. Jij en anderen hangen er gelijk ondersteuning aan vast, maar dat is nooit gezegd.
Maar dan was het tenminste wel duidelijk dat het tijdelijk was. Maar dat is het niet. Voor de rest, zie de reactie van @3_s, die omschrijft het perfect.

• dehardstyler
Hero of Time schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:47:
[...]

* Hero of Time snapt echt niet hoe men het woord 'beschikbaar' synoniem aan 'ondersteuning' maken.
En ik snap niet dat een IT professional een kapot product "beschikbaar" noemt. :w

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48

Grvy

Bot

Ik snap niet dat mensen hier zichzelf zo entitled voelen dat een custom snippet (lees: custom) officiele ondersteuning geniet omdat het toevallig door Femme gemaakt is. Mijn hemel wat een entitlement atttiude.

Het was een leuke gimmick bij het 25 jarige bestaan, juist door dit soort mierenneuken doen ze dit soort dingen de volgende keer niet meer.

PS - Ik ben net zoals @Hero of Time ook een IT pro, zo zie je maar.. meningen verschillen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Grvy op 09-10-2026 19:08 ]

Dit is een account.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CH4OS schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:55:
[...]
Maar dan was het tenminste wel duidelijk dat het tijdelijk was. Maar dat is het niet. Voor de rest, zie de reactie van @3_s, die omschrijft het perfect.
Nogmaals, er is nooit gesproken over support. Bij de introductie van custom css en later snippets is het altijd al geweest dat het gebruik op eigen risico is en zaken stuk kunnen gaan wanneer er onderdelen van de site verandert worden. Ode aan Henk valt daar ook gewoon onder. Dat Femme het heeft gemaakt en hij in dienst is van Tweakers geeft geen enkele garanties. Zou je net zo piepen en klagen als hij niet meer bij Tweakers zat? Ga je aan de devs hier ook eisen dat ze mijn css snippet gaan onderhouden, puur en alleen omdat ik een rode naam heb?
dehardstyler schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:04:
[...]

En ik snap niet dat een IT professional een kapot product "beschikbaar" noemt. :w
En ik snap niet dat jullie een ontwikkelaar aanvallen op iets waar hij helemaal niet verantwoordelijk voor is. Het was een project van Femme, volledig onafhankelijk van wat de ontwikkelaars hier maken.

Nogmaals, beschikbaar != ondersteuning. Het mooie van snippets is dat als iets je niet zint, fix je het zelf.

Commandline FTW

• Grvy

Grvy

Bot

3_s schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:50:
[...]

Wauw.

[mbr]*knip*[/mbr]
Dit wordt helemaal niet gezegd je vergelijking gaat compleet mank.

Het is meer "Klant wilt support op iets wat Pietje buiten zijn officiele capaciteit heeft gemaakt en toevallig door de klant gebruikt wordt en vraagt nu aan het officiele dev-team om het hobby project te ondersteunen"

Daar krijg je in een pro omgeving toch echt een nee op. :)

Het zijn custom snippets, die zijn user supported niet dev supported dat is HEEL duidelijk bij die snippets, daarnaast als het WEL een officiele feature was zat het niet in een snippet. :>

Dat de dev van deze snippet toevallig, our lord and master Femme is en bij Tweakers hoort.. tjah het zijn net mensen.. die willen soms ook wat leuks bouwen. :P

[ Voor 20% gewijzigd door Grvy op 09-10-2026 19:15 ]

Dit is een account.

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:16
Waar maken mensen zich druk om? Vervelend hoor dat het niet werkt, maar als de A/B test is afgerond kun je ook een voorstel doen om de snippet te fixen ipv op deze manier je "recht te claimen" (zo komt het op mij over althans). Dan wil Femme er misschien nog wel een uurtje op stukslaan, of dat ook zo is als men er op deze manier met gestrekt been in gaat... Mwoah, ik denk niet dat je daar op mag rekenen.

Ik ben helemaal voor feedback, heel goed om te delen. Maar de wereld draait niet om een individu en Tweakers heeft wel gewoon een bedrijf te runnen, dat betekent ook dat ze soms nee zeggen en daar heb je, hoe vervelend ook, soms dus ook mee te doen. Ik snap heel goed dat dit niet in de standaard regressietests zit.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:08:
En ik snap niet dat jullie een ontwikkelaar aanvallen op iets waar hij helemaal niet verantwoordelijk voor is. Het was een project van Femme, volledig onafhankelijk van wat de ontwikkelaars hier maken
We vallen volgens mij helemaal niemand aan. Geven alleen aan dat iets niet werkt. Vervolgens worden de handen vanuit Tweakers ervan af gehaald. Het is groots in een artikel op de FP gekomen. Dan is het leuk dat Femme dat ooit als een side project had, maar dat het dan vervolgens op de FP aangekondigd is dat het permanent beschikbaar is gesteld, is het dus onderdeel van Tweakers. Ik snap niet dat het als iets losstaands nog gezien kan worden..

• Grvy

Grvy

Bot

CH4OS schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:27:
[...]
We vallen volgens mij helemaal niemand aan. Geven alleen aan dat iets niet werkt. Vervolgens worden de handen vanuit Tweakers ervan af gehaald. Het is groots in een artikel op de FP gekomen. Dan is het leuk dat Femme dat ooit als een side project had, maar dat het dan vervolgens op de FP aangekondigd is dat het permanent beschikbaar is gesteld, is het dus onderdeel van Tweakers. Ik snap niet dat het als iets losstaands nog gezien kan worden..
Nee, absoluut niet. Er staan genoeg community projecten op de Tweakers FP. Dat betekent echt niks.

Vraag Femme lief of hij ernaar wilt kijken en ga er niet met zo een gestrekt been in en verwacht helemaal niks vanuit officiele tweakers dev's.

Het zijn custom snippets, daar is Tweakers in het algemeen heel duidelijk over.

Dit is een account.

• dehardstyler
Hero of Time schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:08:

En ik snap niet dat jullie een ontwikkelaar aanvallen op iets waar hij helemaal niet verantwoordelijk voor is. Het was een project van Femme, volledig onafhankelijk van wat de ontwikkelaars hier maken.

Nogmaals, beschikbaar != ondersteuning. Het mooie van snippets is dat als iets je niet zint, fix je het zelf.
Daarover verschillen wij dan van mening, maar dat is niet erg. :)
Grvy schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:13:
[...]

Dit wordt helemaal niet gezegd je vergelijking gaat compleet mank.

Het is meer "Klant wilt support op iets wat Pietje buiten zijn officiele capaciteit heeft gemaakt en toevallig door de klant gebruikt wordt en vraagt nu aan het officiele dev-team om het hobby project te ondersteunen"
Dan moet je het in eerst instantie niet aanbieden / voor een bepaalde periode aanbieden. Hier wordt op de site toch echt de indruk gewekt dat iets "permanent beschikbaar" is. Nou, dan verwacht ik dat het permanent werkt. Volgens mij is dat een simpele conclusie.
Grvy schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:13:

Daar krijg je in een pro omgeving toch echt een nee op. :)
In een professionele omgeving wordt zoiets dan gewoon in eerste instantie niet aangeboden. En als je iets wel aanbied, in een professionele omgeving, dan moet iets gewoon werken. Er kunnen bugs in zitten. Maar dan los je die op.

In een professionele omgeving gaan we zeker niet naar klanten wijzen en zeggen zoek het zelf uit. Maar ook hier weer, lets agree to disagree. :)

• Grvy

Grvy

Bot

dehardstyler schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:34:
[...]

Daarover verschillen wij dan van mening, maar dat is niet erg. :)

[...]

Dan moet je het in eerst instantie niet aanbieden / voor een bepaalde periode aanbieden. Hier wordt op de site toch echt de indruk gewekt dat iets "permanent beschikbaar" is. Nou, dan verwacht ik dat het permanent werkt. Volgens mij is dat een simpele conclusie.

[...]

In een professionele omgeving wordt zoiets dan gewoon in eerste instantie niet aangeboden. En als je iets wel aanbied, in een professionele omgeving, dan moet iets gewoon werken. Er kunnen bugs in zitten. Maar dan los je die op.

In een professionele omgeving gaan we zeker niet naar klanten wijzen en zeggen zoek het zelf uit. Maar ook hier weer, lets agree to disagree. :)
Tweakers bied niks aan. Femme doet dat. Tweakers != Femme.

Dit is een account.

• dehardstyler
Grvy schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:36:
[...]

Tweakers bied niks aan. Femme doet dat. Tweakers != Femme.
Laten we een spelletje doen:

Op welke website staat deze tekst:
Henk-custom-css

Voor degenen die de 25e verjaardag van Tweakers willen vieren door de website in een nostalgisch jasje te steken, heeft Femme speciaal een op maat gemaakt custom-css met Henk-thema ontworpen. Deze is te gebruiken in lightmode en darkmode. Lijkt dit je wat? Dan kun je het thema op deze pagina activeren. En goed nieuws voor de diehardfans: dit thema blijft permanent beschikbaar.
A: Bol.com

B: Amazon.nl

C: Nu.nl

D: Femme's bouwblog: femmeheefteenhut.nl

E: Tweakers.net

Het antwoord:

ʞuǝH uɐɐ ǝpo :Ɩ ƃɐp - ʇɹǝǝʇʞɐɹʇ sɹǝʞɐǝʍ┴ :ʍǝᴉʌǝɹ

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sowieso is volledige support vanuit develoment geen garantie; er zijn onderdelen van de site die bij ons limited support hebben, best-effort, of zelfs puur as-is. Bijvoorbeeld omdat ze al op de nominatie staan om geheel gerefactored worden, of op den duur vervangen of afgeschaft. En dan heb je ook nog de kosten-baten analyse: wat is de impact van een bug, en wat kost het om te fixen.

Maar dat terzijde; deze snippet van Femme valt niet onder de verantwoordelijkheid van het devteam. Het is ongelukkig dat er destijds niet meteen een disclaimer bij gezet is. Ik laat het verder aan Femme of hij hier wel of niet iets mee wil doen. Voor de rest is alles wel gezegd, dus ik sluit dit topic hierbij.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.