"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Je kan bijvoorbeeld mbv een DHCP server altijd hetzelfde IP-adres aan een computer uitdelen, terwijl je nog wel de voordelen van een DHCP server behoud!
Ik zou zeggen tik het eens in bij een search engine.
Bijvoorbeeld bij Google
Bijvoorbeeld bij Google
Het MAC adres is het belangrijkste adres dat er is. Alle netwerkprotocollen vertalen hun adres (IP, IPX, Netbeui etc) uiteindelijk naar een MAC adres, wat dan ook een uniek nummer is. Geen 1 apparaat op de wereld (en daarbuiten) heeft hetzelfde MAC adres.
Het nut om een adres van de switch te weten is in dit geval voor de gebruiker vrij weinig. Misschien om een sniffer op los te laten ofzo, maar verders?
Overigens houdt een switch een lijst bij met alle macadressen die hij geleerd heeft, en zo kan hij de pakketjes naar de juiste poort sturen.
Het nut om een adres van de switch te weten is in dit geval voor de gebruiker vrij weinig. Misschien om een sniffer op los te laten ofzo, maar verders?
Overigens houdt een switch een lijst bij met alle macadressen die hij geleerd heeft, en zo kan hij de pakketjes naar de juiste poort sturen.
Specs? Zie ondertitel...
Natuurlijk weet ik wel wat een mac-address is, maar ik vraag me alleen af, wat het nut is van het weten van een mac-address van een non-managable switch.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Niet veel dus.
Ook al istie wel managable, dan nog niet.
Ook al istie wel managable, dan nog niet.
Specs? Zie ondertitel...
Pagina: 1