Titel: Advies gevraagd: eerste gaming-pc voor mijn zoon (~€553)
Hallo Tweakers!
Ik wil binnenkort samen met mijn zoon zijn eerste gaming-pc bouwen. Ik heb nog een aantal onderdelen van mijn oude pc liggen die ik graag wil hergebruiken, aangevuld met een aantal nieuwe onderdelen.
Mijn zoon speelt voornamelijk Minecraft, Roblox, simulators en Fortnite. Het hoeft dus geen high-end gaming-pc te worden, maar ik wil wel graag een goede basis neerzetten waarmee hij voorlopig vooruit kan en die eventueel in de toekomst nog te upgraden is.
Wat wil ik met het systeem doen?
Voornamelijk gamen op 1080p. Denk aan Minecraft, Roblox, verschillende simulators en Fortnite. Het belangrijkste is dat deze games soepel draaien en dat hij een fijne eerste ervaring met pc-gaming heeft.
Huidige onderdelenlijst
Waar twijfel ik nog over?
Alle tips, suggesties en verbeteringen zijn welkom! Ik hoor graag jullie mening voordat ik de nieuwe onderdelen bestel.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Hallo Tweakers!
Ik wil binnenkort samen met mijn zoon zijn eerste gaming-pc bouwen. Ik heb nog een aantal onderdelen van mijn oude pc liggen die ik graag wil hergebruiken, aangevuld met een aantal nieuwe onderdelen.
Mijn zoon speelt voornamelijk Minecraft, Roblox, simulators en Fortnite. Het hoeft dus geen high-end gaming-pc te worden, maar ik wil wel graag een goede basis neerzetten waarmee hij voorlopig vooruit kan en die eventueel in de toekomst nog te upgraden is.
Wat wil ik met het systeem doen?
Voornamelijk gamen op 1080p. Denk aan Minecraft, Roblox, verschillende simulators en Fortnite. Het belangrijkste is dat deze games soepel draaien en dat hij een fijne eerste ervaring met pc-gaming heeft.
Huidige onderdelenlijst
| Onderdeel | Product | Prijs |
| CPU | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 160,00 |
| Moederbord | Gigabyte B550 GAMING X V2 | € 100,00 |
| SSD | Kioxia Exceria Plus G3 1TB | € 167,99 |
| CPU-koeler | Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Zwart | € 45,00 |
| Behuizing | Montech Air 903 Max Zwart | € 80,00 |
| RAM | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB (2x8GB) 3200MHz CL16 — oude pc | € 0,00 |
| Voeding | Corsair CMPSU-850TX 850W — oude pc | € 0,00 |
| Videokaart | NVIDIA GeForce GTX 1650 — oude pc | € 0,00 |
| Totaal | € 552,99 |
- Is deze combinatie van onderdelen een goede keuze voor de games die mijn zoon speelt?
- Is de GTX 1650 voorlopig voldoende voor Minecraft, Roblox, simulators en Fortnite op 1080p?
- Is 16GB RAM voorlopig voldoende, of zou 32GB echt een meerwaarde zijn?
- Zijn er onderdelen waarop ik beter kan besparen of die ik beter door iets anders kan vervangen?
- Is de prijs-kwaliteitverhouding van deze build goed, of zouden jullie binnen ongeveer hetzelfde budget iets anders samenstellen?
Alle tips, suggesties en verbeteringen zijn welkom! Ik hoor graag jullie mening voordat ik de nieuwe onderdelen bestel.
Alvast bedankt voor het meedenken!