Apple Event – Welcome Home 13 Oktober 2026

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Apple Event – Welcome Home

13 oktober 2026 | 15:00 uur Nederlandse tijd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ufEuzJ5Oaw9Boe8PKZyXvLj79k=/656x/filters:strip_exif()/i/2008444208.png?f=imagenormali

Een nieuw hoofdstuk voor Apple's smarthome?

Welcome Home
Apple heeft voor dinsdag 13 oktober een evenement aangekondigd met de veelzeggende slogan "Welcome Home".

Alles wijst erop dat Apple zijn smarthome-ecosysteem flink gaat uitbreiden. Naast de langverwachte HomePad worden ook een vernieuwde HomePod mini en Apple TV 4K verwacht.

Wat Apple daadwerkelijk gaat presenteren, blijft voorlopig nog even afwachten.
Verwachte aankondigingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-XiYTgre0JIZIsW_OcFB2RvYd44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fa8U8MbCL1JMhiccWcovaxpb.png?f=fotoalbum_large
Apple HomePad – Nieuwe productcategorie
• Vierkant 6-inch touchscreen
• Wandmontage of tafelmodel met speaker
• Slimme bediening via Siri AI
• Ondersteuning voor FaceTime, agenda en foto's
• Persoonlijke interface met gebruikersherkenning
HomePod mini 2
• Snellere processor met ondersteuning voor Siri AI
• Nieuwe Apple N1-chip voor draadloze verbindingen
• Mogelijk verbeterde geluidskwaliteit
• Nieuwe kleuren
• Naar verwachting hetzelfde ontwerp
Apple TV 4K – 4e generatie
• Nieuwe A19- of A19 Pro-chip
• Meer werkgeheugen
• Ondersteuning voor Siri AI
• Apple N1-chip met Wi-Fi 7
• Mogelijk vernieuwde Siri Remote
Evenement
Datum: dinsdag 13 oktober 2026
Tijd: 15:00 uur (Nederlandse tijd)
Thema: Welcome Home
Discussie
Met de HomePad lijkt Apple eindelijk serieus werk te maken van een centraal bedieningspaneel voor het slimme huis.

Maar hoe interessant is zo'n apparaat als je al een iPad, HomePod of Apple TV gebruikt?

En misschien nog belangrijker: hoe bruikbaar wordt Siri AI in Nederland en hoe goed gaat alles samenwerken met bestaande Matter- en HomeKit-apparaten?

Wat hopen jullie op 13 oktober te zien?
Bronnen & meer informatie
Tweakers – Apple komt op 13 oktober met evenement

MacRumors – Apple Product Launch October 13
Dit topic kan worden bijgewerkt zodra Apple de producten officieel heeft aangekondigd.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 08-10-2026 21:11 ]

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 21:43
Lekker man, wacht al zo lang op een nieuwe apple tv. die homepod, tja...das ff afwachten of het bruikbaar is in nl

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:37

rammes

koekebakker 1e klas

Niet een mega groot event ben ik bang, lijkt op een VS only release

Ik zou het doen!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik wil al heel lang een Family planner in mijn huiskamer, eentje die de (kleine) kinderen snappen, die leuk is met alle fijne foto herinneringen die we hebben, als screensaver, maar al die apparaten werken met externe diensten. Ik wil niet ergens mijn foto's weer gaan uploaden, of een agenda syncen met een onbekend 3e bedrijf. En als die dingen dan goedkoop zouden zijn, niets is minder waar ze trekken makkelijk €500/600,- uit je zak en dan nog een maandelijkse abonnement.

Ik hoop dus zo dat de geruchten een beetje kloppen en ik een Apple apparaat in mijn huiskamer kan krijgen voor een €300/350,- en die zoals Apple is, alles zo soepel synchroniseert. Dus ja ik kijk echt uit naar die HomePad, al best lang eigenlijk.

Ook trouwens naar de ATV want ik wil al 2 jaar een ATV op mijn slaapkamer maar door de continue geruchtenstroom dat er een nieuwe kwam dacht ik 'ik wacht nog wel even, ik wil geen oud apparaat kopen'. Dus ja mijn Kerstcadeau budget gaat (als ze het snel lanceren) al op voordat Sinterklaas aan komt.

(Ja ik heb ook al de iPhone 18 Max Pro gekocht, dus het zou fijn zijn als ze een beetje lief doen met de prijs van deze 2 apparaten).

A life? Where can I download it??

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55
Bookmarked. Kijk wel uit naar dit “event”. Nieuwe AppleTV heb ik niet nodig, noch HomePods.

Maar een nieuwe HomePod mini kan interessant zijn. Net als de homehub. De geruchten voor een audio surround ondersteuning met 4 HomePods klinkt dan wel weer interessant. Zeker als dit met de grote HomePods als fronts en de HomePods mini’s als rear zou kunnen.

Maar vooral ben ik geïnteresseerd in wat voor vernieuwingen en verbetering tov Apple Home / HomeKit erin zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door TheKerremenke op 08-10-2026 22:28 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Greatsword
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 22:26:
Bookmarked. Kijk wel uit naar dit “event”. Nieuwe AppleTV heb ik niet nodig, noch HomePods.

Maar een nieuwe HomePod mini kan interessant zijn. Net als de homehub. De geruchten voor een audio surround ondersteuning met 4 HomePods klinkt dan wel weer interessant. Zeker als dit met de grote HomePods als fronts en de HomePods mini’s als rear zou kunnen.

Maar vooral ben ik geïnteresseerd in wat voor vernieuwingen en verbetering tov Apple Home / HomeKit erin zitten.
Ja alleen worden er nu nog geen Grote HomePods verwacht, dus ben bang dat we daar eerst op moeten wachten, Apple kennende zal dat wel weer een functie zijn die alleen met de nieuwste gaat werken, dat zag je ook al bij de 1ste generatie, die is ook niet te combineren met een 2de generatie in stereopaar met bijvoorbeeld een AppleTV.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik hoop op een 'one more thing' Ipad Mini.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• TheKerremenke
Of-Aaargh schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:01:
Ik hoop op een 'one more thing' Ipad Mini.
Geruchten gaan dat er de 27e oktober een iPad/macbook event is. Dus ik acht die kans zeer klein komende dinsdag.

Daarnaast eens met @rammes. Dit is nu een VS only event met enkel als locatie New York. Terwijl ze bij de MacBook Neo ook Londen en Tokio als locatie hadden. Meen ik me te herinneren. Zou het de HomePad danUS only zijn… gezien de beperkte uitrol van Apple Intelligence Siri AI…

@jdiezrequejo Bedankt, die bedoelde ik inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 09-10-2026 08:32 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:10
Greatsword schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 22:41:
[...]

Ja alleen worden er nu nog geen Grote HomePods verwacht, dus ben bang dat we daar eerst op moeten wachten, Apple kennende zal dat wel weer een functie zijn die alleen met de nieuwste gaat werken, dat zag je ook al bij de 1ste generatie, die is ook niet te combineren met een 2de generatie in stereopaar met bijvoorbeeld een AppleTV.
Only in US en dan is de bingokaart compleet.

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24
Nieuwe apple tv zat ik op te wachten!

En heel benieuwd naar de nieuwe 'Homepad'. Hoe die eruit ziet. En of die ook werkbaar gaat zijn hier in Nederland, gezien Siri AI hier (nog) niet werkt.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24
TheKerremenke schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:05:
[...]

Geruchten gaan dat er de 27e oktober een iPad/macbook event is. Dus ik acht die kans zeer klein komende dinsdag.

Daarnaast eens met @rammes. Dit is nu een VS only event met enkel als locatie New York. Terwijl ze bij de MacBook Neo ook Londen en Tokio als locatie hadden. Meen ik me te herinneren. Zou het de HomePad danUS only zijn… gezien de beperkte uitrol van Apple Intelligence…
Apple Intelligence is al beschikbaar in Nederlands met daarbij de diverse functies, denk aan foto's bewerken etc. ;)
Maar ik denk dat jij Siri AI bedoeld. Dat zal inderdaad wel een ding worden voor ons in de EU nog niet beschikbaar dus ben benieuwd of de release van de 'Homepad' wel in de EU zal zijn.

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:19
Ik ben eens benieuwd. Ben ook toe aan een nieuwe Apple TV en mijn HomePod mini in de keuken is helaas overleden. Zie het wel zitten om daar een HomePad neer te zetten.

Benieuwd hoe ze het gaan lanceren. Zou me niks verbazen dat het gewoon een Apple persbericht wordt i.c.m. Influencers die mogen streamen en posten tijdens het event. Maar een keynote zou ik leuker vinden.

• Greatsword
  • Niet online
Waar ik wel benieuwd naar ben is of de Home Hubs ook als (stereo paar) speakers kunnen worden gebruikt in combinatie met een AppleTV, dan zou het mogelijk wel interessant voor mij kunnen zijn als ze uiteraard minimaal zo goed klinken als een HomePod Mini.

Zo’n aan de muur integratie zal hier in NL waarschijnlijk lastig zijn met betonnen muren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKsjk-Akui980R-Zc52keRZMJp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIgOEQJAeqxRQ9YI52Dp7b1w.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YiFsS2rtHYwdI8_xuAuf3sQQM3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UnOzWDzko5JsMPbl8xIU5d8k.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gL44uNEn9MVEB8-P6bpxMwdByY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sQLq4bZSDMbhCeYBhRQhR7Ju.webp?f=fotoalbum_large

• TheKerremenke
Greatsword schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:14:
Waar ik wel benieuwd naar ben is of de Home Hubs ook als (stereo paar) speakers kunnen worden gebruikt in combinatie met een AppleTV, dan zou het mogelijk wel interessant voor mij kunnen zijn als ze uiteraard minimaal zo goed klinken als een HomePod Mini.

Zo’n aan de muur integratie zal hier in NL waarschijnlijk lastig zijn met betonnen muren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet flauw bedoeld, maar ik zie echt niet in hoe iemand de Homehub naast een tv zou gebruiken? Daar past toch veel beter een HomePod dan. Lijkt me heel raar staan. Maar ben benieuwd naar jouw use case. ;)

Die muur variant lijkt me wel deftig voor ergens aan de muur hier. Maar eerst zien welke (on)mogelijkheden die heeft. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 09-10-2026 11:26 ]

• Greatsword
  • Niet online
TheKerremenke schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:25:
[...]

Niet flauw bedoeld, maar ik zie echt niet in hoe iemand de Homehub naast een tv zou gebruiken? Daar past toch veel beter een HomePod dan. Lijkt me heel raar staan. Maar ben benieuwd naar jouw use case. ;)

Die muur variant lijkt me wel deftig voor ergens aan de muur hier. Maar eerst zien welke (on)mogelijkheden die heeft. >:)
Ik had eerst 2 HomePod Mini's op de nachtkastjes staan i.c.m. de AppleTV, dus precies zoals op de eerste concept foto.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11
Als die home-hub het flower design krijgt van de eerdere iMac. Dan moeten ze natuurlijk wel de expressie van hun research toepassen die ze hier bij deze lamp hadden.

Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Donstil

Live, Laugh, Toaster bath.

Nou weten we ook weer hoe die eruit ziet:

I wake up in the morning and I piss excellence

Pagina: 1