Komt geen water uit de douche

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TBOG
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:25
Hallo Tweakers,

We zijn aan het verbouwen en ik stuitte vandaag op een probleempje. Ik heb vorige week de CV ketel op zolder verwijderd. Deze zal vervangen worden door een warmtepomp. Hiervoor heb ik de warmwaterleiding tijdelijk afgedopt en de koudwater toevoer naar de CV definitief afgedopt.

Nu ontdekte ik vanochtend dat de douche op de eerste verdieping geen water meer geeft. Ik begrijp dat deze geen warm water meer kan geven, maar begrijp niet goed waarom er ook geen koud water uit komt. komt dit simpelweg doordat de thermostaat alleen iets doorlaat wanneer beide leidingen water kunnen geven, omdat er geen druk op 1 van de leidingen staat of zou er daadwerkelijk een probleem kunnen zijn? De WC en wastafel op dezelfde badkamer geven wel gewoon (koud) water waaruit ik opmaak dat een leidingprobleem wat minder voor de hand ligt. Desondanks wil dat wel graag uitsluiten omdat alles komende week dicht gezet zal gaan worden en ik er moeilijker bij kan.

Ik heb nu nog diverse delen van het huis open liggen vandaar dat ik hier even wat hulp zoek. Wanneer alles dicht zit wordt het natuurlijk lastiger

Hopelijk heeft een van jullie meer kennis/ervaringen op dit gebied.

alvast bedankt voor de reacties.

Beste antwoord (via TBOG op 08-10-2026 16:21)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zet je thermostaat eens op zijn koudst.

De regelklep sluit koud af, totdat het warme water te warm is. Dan wordt koud water bijgemengd om de temperatuur constant te houden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Alle reacties

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:57
Kan niet in jou huis kijken wat er allemaal aanwezig is en hoe het leidingwerk loopt. Aangezien je het er over hebt dat een deel van het huis open ligt en je er dan mogelijk niet meer bij kan...
Zou ik je mogen adviseren om er een loodgieter bij te halen? Dan weet je het zeker, beter nu een paar euro investeren dan later in de ellende zitten. Of wellicht je warmtepomp monteur?
Overigens is het werken aan een c.v. ketel door een particulier geloof ik niet meer toegestaan. Maar dat even ter info :).

Acties:
  • Beste antwoord ✓

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zet je thermostaat eens op zijn koudst.

De regelklep sluit koud af, totdat het warme water te warm is. Dan wordt koud water bijgemengd om de temperatuur constant te houden.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:40
Waarschijnlijk loopt er een leiding van de verwijderde CV naar je douche die niet naar je wastafel en WC loopt.

• TBOG
@DJMaze Djmaze had gelijk, helemaal terugdraaien naar koud en het werkt weer. Dank voor de hulp!

[ Voor 5% gewijzigd door TBOG op 08-10-2026 16:22 ]

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 15:46

fxs81

Julianadorp

HugoStiglitz schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:39:
Overigens is het werken aan een c.v. ketel door een particulier geloof ik niet meer toegestaan. Maar dat even ter info :).
Dat klopt deels, onderhoud, afstellen en reparatie mag alleen door een erkend bedrijf gedaan worden. Verwijderen en afdoppen mag je zelf doen, dit valt buiten die regels, toevallig van de week opgezocht omdat er hier een warmtepompboiler geplaatst gaat worden en de cv ketel verwijdert kan worden.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• TBOG
@HugoStiglitz bedankt voor het meedenken, loodgieter laten kijken was inderdaad de volgende stap geweest, die moet sowieso nog eea aanleggen. Maar hoopte eigenlijk dat het iets simpels was waardoor ik het eerder achterhaald had en het de loodgieter niet hoefde te vragen.
Pagina: 1