ECP, EPP, SPP ???

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40
Ik heb ee scanner en printer. Ik krijg ze niet werkend onder windows98 of Me. In het bios kan ik de volgende instellingen kiezen: ECP, EPP, SPP en ECP + EPP. Als ik een optie kies waarbij ik EPP selecteer, dan 'vind' windows hem niet. Als ik een optie met ECP selecteer, dan vind windows de poort wel. Het lijkt erop alsof windows op een of andere manier de EPP poort niet kan detecteren. Als ik dus ECP + EPP selecteer, dan staat er in hardware list alleen ECP, terwijl in het bios toch echt ECP + EPP staat geselecteerd. Is het mogelijk dat windows de EPP poort wel detetcteerd, maar niet aangeeft in de hw list? Welke instellingen hebben het meeste kans van slagen? Iemand tips/info? Ik heb zowat alle combinaties wel geprobeerd, de scanner krijgt geen verbinding, en de printer print alleen maar vage tekens.
Wat is de SPP eigenlijk voor poort? de oudere versie ofsow?

TweakBlog

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je moet bi-directioneel instellen, anders doet je printer het niet.

They made me do it.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
EPP poorten staan in windows gewoon als printerpoort..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

ik heb het ook (en kom er echt gek van) ik heb de optie SPP in mijn bios niet(a7m266). bij mij werkt alleen de printer bij EPP dacht ik, bij andere instellingen print de printer gewoon als ik hem aanleg, zonder dat ik iets laat printen en word mijn scanner niet gevonden.
sniksnik ...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

ECP (Extended Capabilities Port), EPP (Enhanced Parallel Port) zijn beiden compatible met de SPP (Standard Parallel Port), dus daar kan het niet aan liggen. Bi-directioneel aan is wel erg belangrijk ja :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

welke scanner?? welke printer?? Sommige HP's hebben nl. probleempjes samen.

Weet dat je voor deskjets en scanjets de optie ECP/EPP moet gebruiken IRQ 7, I/O 387, DMA 3.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1