europese child online safety act

Pagina: 1
Acties:

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 09:06
Ik weet niet of het hier thuishoort, maar als ik snel door de pdf (te downloaden in onderstaande link) heen blader, dan heb ik al een aantal vragen, waar weinig over in het document staat, het is erg vaag omschreven.
Child online safety – keeping digital spaces accountable and trustworthy (EU Kids Act)
er is nu de mogelijkheid om feedback te geven, dus ik ga daar zeker ook wel een beetje naar kijken.

Zag het langskomen bij louis Rossmann op youtube.
EU kids act explained: how Europe plans to ruin the internet
Wist wel dat er aangewerkt werd, maar niet hoever het gevorderd was.

Ik neem mezelf even als voorbeeld, ben 52 jaar oud en heb accounts die al volwassen zijn, daar wordt niet naar gekeken.
Heb je geen creditcard waarmee je bij de online platforms aankopen hebt gedaan, mag je dus met je id kaart je eigen registeren. (waar gaat die data heen, wie verwerkt het en hoelang wordt dat bewaard)
Ik heb wel niets te verbergen, maar toch, big tech weet waarschijnlijk toch alles al van mij, maar ik wil wel ergens een grens trekken, geen officiele documenten zoals id kaart of paspoort.

En als de kinderen een beetje slim zijn dan is er altijd wel een weg omheen,.
(zoontje van 10 vraag cc aan pa of ma voor een online aankoop op zijn account en voila)

Hoe zit het met prive servers van 20 jaar oude games, dit zou er ook onder kunnen vallen en zou dus ook een registratie plicht kunnen hebben en wie gaat dat toepassen, sterker nog hoe willen ze dat controleren?

Als ik het verder doorlees in het weekend, dan zal ik vast nog wel wat dingen tegenkomen.

Ik ben wel benieuwd hoe de rest van de tweakers hier naar kijkt en over denkt

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat ik er zo heel snel uithaal is dat de insteek van deze wet is: Als je een nieuw account aanmaakt, en daarbij niet kunt of wilt aangeven dat je de 15/18 gepasseerd bent, krijg je by default de versie voor kinderen. En dat geldt ook als je een website waar je een account hebt, uitgelogd bezoekt.

De identificatie zou moeten lopen via een app (!!) op je telefoon (!!); een app die moet voldoen aan 'mag niet herleidbaar zijn' (in tegenstelling tot 'is niet herleidbaar' (!!)). En ja: een gezichtsscan of CC-betaling is een alternatief.

Overigens zijn er nog geen apps beschikbaar. En is het maar de vraag hoe veilig die gaan zijn.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm