Dejavu zoon's 1e gamepc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:59
Mijn andere zoon heeft inmiddels ook de kriebels gekregen en leuk gespaard. Inmiddels hebben we al eea aangeschaft maar zoeken we nog de beste bang for buck in een aantal onderdelen.

Hij heeft:

Acer Predator BiFrost AMD Radeon RX 9070 16G OC - 16 GB GDDR6, 1x HDMI, 3x DP

1x16gb DDR5 Viper RAM

En overweegt:

Ryzen 7 7700 Tray Cpu 183 euro

GIGABYTE B860 EAGLE WIFI6E Moederbord 140 euro

Thermalright Peerless Assassin 120 SE 43 euro

Is dat een mooie combi voor bij zijn kaart en geheugen? Heeft iemand een beter alternatief , vergelijkbaar in prestaties maar misschien leuker geprijsd .

Case, SSD en voeding moeten ook nog. Leads welkom voor iemand die goed in de materie zit, maar komen we ook wel uit.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Alle reacties

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:58
Moederbord is voor Intel LGA-1851 dus dat gaat sowieso niet samen met een AMD AM5 processor.

Op welke resolutie hebben we het hier? Misschien is voor puur gaming de uitvoering: AMD Ryzen 5 7500X3D Boxed een betere keuze.

Goed, bijpassend moederbord: uitvoering: ASUS TUF Gaming B850-PLUS WIFI PCIe 5.0 x16, WiFi 7

Iets goedkopere, maar stillere koeler: uitvoering: ID-Cooling FROZN A620 PRO SE of neem de Peerless Assassin V3 van Amazon.nl

Voeding: uitvoering: Corsair RM750e (2025) Zwart
Case: uitvoering: NZXT H5 Flow (2024) Zwart
SSD: uitvoering: Kioxia Exceria Plus G3 1TB

[ Voor 24% gewijzigd door Apart op 07-10-2026 21:55 ]

• Cobb
Top @Apart nemen we in overweging en bedankt voor de Intel/AMD save. Zit zelf midden in een verbouwing en ben niet meer zo scherp.

1440 resolutie gaan we deze keer voor. Maar moet wel betaalbaar blijven.

[ Voor 21% gewijzigd door Cobb op 07-10-2026 22:00 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:15
Eens wat betreft de 7500x3d en de asus tuf B850 . Deze cpu heeft ook minder last van de 1x16gb ram

behuizing ~50-65€ ;

cm elite msi forge of montech XR

SSD WD black sn7100

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 00:43
Ik mis het budget. Want de opties van apart zijn natuurlijk prima, maar als het goedkoper moet, dan kan het. Het kan ook beter, maar dan wordt het weer duurder 😜.

Ik zou zelf toch een 2TB SSD adviseren. Past dat niet in het budget dan kan je op moederbord, voeding, kast en processor nog wel iets besparen, maar ja, dan ga wel stapjes terug zetten. Keuzes.

• Cobb
Budget is 1400 euro. En daar zitten we met jullie advies ongeveer aan.

Deze SSD gaat ie morgen na school halen: uitvoering: WD Blue SN5100, retail 1TB

• Romborum
Zou ik zeker niet doen. Is een qlc ssd, kies voor een tlc ssd.

1400 incl wat al gekocht is? Hoeveel is er dan nog over?

Ik vind dit echt een beetje halfbakken info allemaal. Hoe kunnen we zo goed advies geven?

[ Voor 27% gewijzigd door Romborum op 07-10-2026 23:02 ]

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30
QLC is prima voor gaming hoor. Tuurlijk is TLC wat beter maar het is echt niet zo dat QLC veel slechter is.

Heb zelf de uitvoering: Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB en die draait al 2 jaar super. Scheelt een tientje met die WD Blue.

Ik heb ook die 7500X3D. Echt een top CPU. De 3D vcache vangt ook een beetje het prestatieverlies op van het draaien van een enkele ram module (single channel vs dual channel). En betere 1% Lows in veel games.

Witte cases worden met dikke korting verkocht, vermoedelijk door teruglopende sales bij hardwareboeren: uitvoering: Montech King 15 PRO ARGB Wit of uitvoering: Thermaltake View 170 TG ARGB Snow of uitvoering: Phanteks Eclipse G500A D-RGB Wit bv. Ik heb die Phanteks. Echt een top case.

Wordt een hele dikke game pc. Zoals gezegd zou meer info wel kunnen helpen met objectief advies geven.

[ Voor 60% gewijzigd door Dekar op 07-10-2026 23:22 ]

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite

• Romborum
Nou ja, oké. Waardeloos is het niet, maar wat je zegt met een minimale meerprijs heb je wel tlc
Pagina: 1