Nog nieuwe TV kaarten in de ontwikkeling ?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik wil een TV kaart gaan kopen (nog niet gelijk, maar ik ben mij alvast aan het orienteren)...
Nou heb ik op zijn minst de eis dat hij stereo TV & stereo FM moet kunnen ontvangen en perfecte fullscreen tv moet kunnen weergeven... (en ik wil geen all in kaart... dus echt een losse tv&fm kaart)
Dus kwam ik op de Miro PCTV pro uit... dit lijkt mij wel een mooi kaartje, maar dat ding is volgens mij al jaren oud ? en in deze tijd van FireWire, 5.1 geluid, digitale camera's etc etc vroeg ik mij af of er nog nieuwe TV kaarten (chips) in ontwikkeling zijn...
Opzig is de Miro PCTV pro wel goed, alleen naar mijn idee moeten er toch wel betere kaarten met betere kwaliteit (in hetzelfde budget) komen ?

Verwijderd

Niet dat ik weet :?

Kijk, je kan wel nieuwe fancy standaarden krijgen maar als het met de oude standaard al perfect werkte dan doet de nieuwe standaard dat niet beter :)

Voorzover ik weet heb je tegenwoordig USB-TV-apparaatjes en misschien krijg je ook nog wel firewire-TV-kaartjes maar ze gebruiken allemaal de brooktree chipset, die is qua kwaliteit gewoon heel goed en daar valt weinig aan te verbeteren (niet dat de klant er ook werkelijk wat aan zal hebben, bedoel ik hiermee).

Niet alles wat oud is is per definitie slecht ;)

Nog even op wat jij wil: stereo? Kan elke bt878-based kaart. Fullscreen? Kan elke bt8x8-based kaart perfect. Dus dat "oude" PCTV dingetje zal perfect doen wat jij wil :)

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
OK Thanks, dan word het toch de Miro PCTV pro... maar ik heb nog wel een belangrijke vraag mbt de keuze van mijn TV kaart... de miro pctv kaart kan officieel maar capturen (filmpjes) op 320* nog iets... dit vind ik toch wel iets TE weinig (ok, 1600*1200 hoeft ook weer niet :z) maar iets in de richting van minimaal 640*480 zou ik toch wel fijn vinden... is het mogelijk om 640*480 (liefst nog hoger :)) te capturen met andere software op de Miro PCTV pro

Verwijderd

ja :)

Want TV-resolutie is 768x576 (voor PAL/SECAM) of 640x480 (voor NTSC) en aangezien je op deze resolutie TV kan kijken kun je ook op deze resolutie TV capturen (video-capture is gewoon TV-kijken met een bestand als beeldscherm ;))

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Als je HD dat aankan wel ja.. :)
(of je moet gaan comprimeren zodat het kan met een stevige proc.. :P)

Eeuwige n00b

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik zoek ook zo'n TV kaartje wat goed werkt onder Windows XP, iemand een suggestie?

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 10:19 schreef Sovereign het volgende:
Ik zoek ook zo'n TV kaartje wat goed werkt onder Windows XP, iemand een suggestie?
windows XP is nog niet eens officieel uit :? Illegale beta ofzo? >:)
De MJPEG kaarten (DC10+ enzo) doen het geen van allen onder win2000 (tenzij je http://zorannt.sourceforge.net meetelt ;)), dus die zullen het ook niet (=nooit) doen onder winXP, verwacht ik. Voor de goedkope kaartjes (BT8x8) weet ik dit niet.... Kijk eens op de sites van die kaartenbakkers :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:31
Op zaterdag 22 september 2001 23:28 schreef beelzebubu het volgende:
ja :)

Want TV-resolutie is 768x576 (voor PAL/SECAM) of 640x480 (voor NTSC) en aangezien je op deze resolutie TV kan kijken kun je ook op deze resolutie TV capturen (video-capture is gewoon TV-kijken met een bestand als beeldscherm ;))
NEEE !!!

het kan NIET !!!

Opnemen kan je het beste doen met het freeware programma Virtualdub.
De bijgeleverde software kan ALLEEN opnemen met hun EIGEN codec, en die is echt :r :r
Met Vdub kan je opnemen in RAW AVI, en dan comprimeren naar Bijv. Divx, mpg, mpg2

En hij kan ALLEEN opnemen in 355x288 (+/-) en NIEt in die hoge res. :(

Er is 1 mogelijkheid om toch op de "hoge" res te capturen;
met Vdub, met overlay UIT.
Nadelen:
Als overlay uitstaat, zie je GEEN TV BEELD op het scherm...
Heel snelle pc nodig.. (1000+ MHZ)

succes :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
Op zondag 23 september 2001 10:19 schreef Sovereign het volgende:
Ik heb een Miro PCTV Pro en die werkt perfect onder WinXP met de Win2k drivers... Werkt zelfs nog mooier dan onder Win2k met dezelfde drivers... ;)
Pagina: 1