Ik ben op zoek naar manieren om overtollige elektriciteit van zonnepanelen te gebruiken om warmte op te wekken en/of te koelen, maar zou dat het liefst doen met modulerende verbruikers. De apparaten die we nu hebben (een elektrische boiler en een paar airco's) gaan aan of uit, maar kunnen niet een klein beetje overtollige elektriciteit gebruiken, alleen de volle 3000 watt (de boiler) of 450 watt (de airco's).
Bestaan er apparaten of systemen om zoveel als er op enig moment zou worden teruggeleverd in eigen huis te verbruiken voor verwarming/koeling of andere toepassingen zodat de stroom niet wordt teruggeleverd?
Mocht dit hier op tweakers al eens zijn gevraagd (en beantwoord) met andere termen dan 'modulerende verbruikers', dan zou ik dat ook graag weten (linkje?). In dat geval mijn excuus voor de herhaalde vraag.
Bestaan er apparaten of systemen om zoveel als er op enig moment zou worden teruggeleverd in eigen huis te verbruiken voor verwarming/koeling of andere toepassingen zodat de stroom niet wordt teruggeleverd?
Mocht dit hier op tweakers al eens zijn gevraagd (en beantwoord) met andere termen dan 'modulerende verbruikers', dan zou ik dat ook graag weten (linkje?). In dat geval mijn excuus voor de herhaalde vraag.