Hue DC verlengkabeltje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Korenwolf1986
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
Ik zat even te zoeken; sorry als ik op de verkeerde pagina zit.
Ik heb Hue flex neon ledstrips in mijn akupaneel geplaatst, maar een van de twee is net te ver van het stopcontact.
Nu zijn er verlengkabels van 5 meter (Philips eigen merk), maar ik heb er slechts een van 0,5 meter nodig (1 meter is ook prima). De male/female delen van de kabel zijn zo specifiek, dat een standaard 5,5x2,1 DC kabel niet past. De hue male is iets dikker en het pinnetje er in lijkt dunner.

Is er een alternatief voor 0,5 meter of 1 meter? Dat scheelt 4 - 4,5 meter aan onnodig veel kabelgoot.

NB: stopcontact verplaatsen gaat niet en ik wil geen stekkerdoos, omdat een stekkerdoos niet mooi is weg te werken. Dank vast!

Alle reacties

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:43

dragonhaertt

@_'.'

Kan je niet de connector er af knippen en een stuk kabel er tussen solderen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Korenwolf1986
  • Nu online
Waarschijnlijk, dank voor de reactie. Wellicht zijn er nog kant en klare oplossingen - een kabeltje dat past.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33

D4NG3R

kiwi

:)

Even andersom gedacht, is het wellicht mogelijk om de adapter 0.5-1m dichterbij te krijgen? Genoeg stekkerdozen/verlengsnoeren te krijgen. :)

Ik snap daarnaast niet zo goed waarom het gebruiken van een 5m lange kabel, ook in moet houden dat er 4m+ aan (extra?) kabelgoot gebruikt moet worden.

Valt het bij de adapter bijvoorbeeld niet op te rollen? Of indien er toch al een stukje kabelgoot gebruikt gaat worden; een (paar) keer vaker op en neer in de kabelgoot?

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 07-10-2026 14:07 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Korenwolf1986
  • Nu online
Een verlengsnoer aan de andere kant van de adapter, die naar de ledstrip loopt, daar heb ik naar gezocht maar niet gevonden voor de flex neon.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:43

dragonhaertt

@_'.'

Als je een schuifmaat hebt kan je ook even de connector nameten, dan is er vast een passend onderdeel te vinden waarmee je je eigen verlengkabel kan maken.

Afbeeldingslocatie: https://www.acadaptorsrus.co.uk/cdn/shop/articles/Screenshot_2025-10-13_143221.png?v=1760362807

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:33

D4NG3R

kiwi

:)

Korenwolf1986 schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 15:57:
Een verlengsnoer aan de andere kant van de adapter, die naar de ledstrip loopt, daar heb ik naar gezocht maar niet gevonden voor de flex neon.
Maar niet wat ik suggereer, ik spreek dus over een verlengsnoer tussen de adapter en het stopcontact. :)

Beantwoord ook direct even de 2e vraag.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1