[DELTA] tv, huistelefoon en app werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jet25
  • Registratie: Oktober 2026
  • Nu online
We hebben problemen met tv, huistelefoon en de app van Delta. De telefoon (huistelefoon) werkt niet. En de tv (via hdmi) en delta-app geven zwart beeld. Wellicht goed om te weten dat de app het wel doet in een ander huis, via exact hetzelfde account.

Bij het begin van de problemen bleek er geen ip-adres meer te zijn volgens Delta, omdat het systeem geen nieuwe had gegeven (dat zou om de zoveel tijd automatisch moeten gebeuren zei Delta?). De mesh wifi-punten stonden ook niet meer in de Deco-app.

We hebben de standaard apparatuur van Delta; een modem, 2 mesh wifi-punten en een tv-ontvanger die via een mesh wifi-punt is verbonden met het modem.

We zijn al 1,5 week in gesprek met Delta. Inmiddels is ook een monteur langsgeweest, maar de problemen zijn nog niet opgelost. We hebben zelf bijzonder weinig technische kennis en bij Delta komen ze ook niet verder, vandaar dat ik hier de vraag maar stel. Is er iemand die nog een optie heeft die we kunnen uitproberen?

We hebben deze zaken al geprobeerd:
  • stekkers uit de stopcontacten gehad.
  • Alle apparaten gereset die gereset kunnen worden.
  • Tv-kastje vervangen.
  • Tv-kastje via kabel verbonden met het modem.
  • Tv opnieuw gestart. Hij geeft dan aan dat ie bezig is met installatie. Dit eindigt bij de melding 'Server connection complete'. Daarna zien we onderin wel de tijdbalk en de zendernaam, maar het beeld blijft zwart. Hierna verschijnt de melding 'Er is een onverwacht probleem opgetreden. We proberen de stream opnieuw te starten.' De tv blijft daarna op dit scherm hangen.
  • Mesh wifi-punten zijn opnieuw geïnstalleerd.
  • Gecheckt op firmware-updates (alles is up-to-date).
  • De monteur heeft iets omgezet in de Deco-app van router naar ...? Ik heb niet gehoord naar wat het is omgezet.

[ Voor 13% gewijzigd door Jet25 op 06-10-2026 17:57 ]

Alle reacties

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Het probleem ligt bij Delta zeg je zelf, Delta zegt het ook zelf, wat wil je dat wij hier nu doen dan?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:38
Als de app niet werkt ligt het probleem bij Delta en kunnen wij je ook niet helpen ben ik bang.

• Jet25
  • Nu online
Delta zegt niet dat het probleem bij hen ligt. Ze blijven bellen en aangeven dat we dingen moeten resetten, nieuw tv-kastje installeren, de deco-app moeten checken (die werkt wel, de delta app op de tv niet) etc. En ja, het zou kunnen zijn dat het probleem wel bij hen ligt. Er zijn problemen met meerdere onderdelen van het abonnement dus dat klinkt logisch, maar ze zeggen zelf dus juist van niet. Maar al hun oplossingen werken niet dus ik heb alleen de open vraag gesteld of iemand nog iets weet waar we wat mee kunnen, omdat we volledig vastlopen.

Als jullie er vrij zeker van zijn dat het probleem Delta zit en niet in de apparaten in huis dan gaan we de volgende gesprekken daar maar op insteken. @Desiler in elk geval bedankt voor je nette reactie.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:16
Heb je wel internet dan? Klinkt mij als een probleem in het modem, maar dan zou je ook geen internet moeten hebben.

All your base are belong to us!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:38
@Jet25 Wat bedoel je precies met de DELTA app op de TV? Kan je wel bijvoorbeeld op je telefoon de DELTA app installeren, inloggen en tv kijken? Ik ging er van uit dat je de telefoon app bedoelde, als daar het inloggen niet op werkt, of je kan bijvoorbeeld geen zenders selecteren kan ik met 100% zekerheid stellen dat het probleem bij DELTA ligt.

• Jet25
  • Nu online
@Desiler er is een app waarmee je ook tv kunt kijken. Deze werkt niet op de tv en laptop hier in huis. Maar als we in een ander huis via die app tv kijken met hetzelfde account werkt het wel. Het is dus niet zo dat de app niet werkt, alleen hier in huis geeft die zwart beeld, net zoals de tv zelf (via de tv-ontvanger).

@Drardollan ja, internet doet het wel. Dat lijkt het enige te zijn dat nog werkt.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:11
Heeft het ooit wel gewerkt?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• The-Eagle_2007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Kan je eens een foto maken van de aansluiting van Delta en het modem?.

Hoe zit alles aangesloten achter het modem van Delta. Heb je een overzicht?

[ Voor 27% gewijzigd door The-Eagle_2007 op 06-10-2026 18:59 ]

Bla Bla Bla

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Werkt de app wel op 4/5G?

Zo ja, dan ligt het aan je interne netwerk.

• Jet25
  • Nu online
Ja, het werkte al jaren zonder problemen, maar sinds 1,5 week niet meer.

@The-Eagle_2007 ik maak een foto zodra ik weer thuis ben.

@CrankyGamerOG op 4/5G werkt de app wel.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Jet25 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:30:
Ja, het werkte al jaren zonder problemen, maar sinds 1,5 week niet meer.

@The-Eagle_2007 ik maak een foto zodra ik weer thuis ben.

@CrankyGamerOG op 4/5G werkt de app wel.
Dan ligt het aan je netwerk. Kun je een tekening maken van je gehele netwerk?

Wacht even, je hebt het over mesh wifi punten, zijn die (of sommige daarvan) bekabeld ook aangesloten?....

Als je al die meshpunten eens weghaalt/uitzet. wat gebeurt er dan? Kans dat die mesh dingen een loop veroorzaken in je netwerk (al vaker gehoord/meegemaakt). Zit je tv kastje via kabel of wifi?

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 06-10-2026 20:13 ]

• Jet25
  • Nu online
1 mesh punt zit aan het modem. De andere 2 niet. 1 van die 2 is verbonden met de tv-ontvanger. We hebben net de punten uitgeschakeld en de tv-ontvanger via een kabel verbonden met het modem (normaal gaat het via wifi). Het probleem blijft dan hetzelfde.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met een tekening van het netwerk. Volgens mij hebben we een van de meest simpele varianten. Een modem, daarop is de huistelefoon aangesloten (die ook niet werkt) en 1 van de mesh punten. Dat punt staat in verbinding met 2 andere punten, waarvan er 1 aan de tv-ontvanger zit.

@The-Eagle_2007 hieronder de foto van het modem. Geel is van het mesh punt en grijs van de huistelefoon. De onderste loopt naar het kastje van Delta aan de muur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ilhl4a6QMGvReONmbmtftSYxW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YAN45OUTxuCnrgUIxxtqpkvm.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1