VVW en Tado X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:35
Hoi, wij hebben beneden vvw en boven radiators die wij niet of nauwelijks gebruiken, zitten geen tado knoppen op. We hebben een Tado X thermostaat nu hangen sinds deze week.

Ketel staat nu aan terwijl de richttemperatuur lager is dan de echte temperatuur. Hij zou dus niet aan moeten slaan lijkt me. Waar gaat dit mis? Draden verkeerd ergens?

Als ik boven alles dicht zet ontstaat een fluit en schiet ketel in stand 1 dus kan dan warmte niet kwijt.

Vorig jaar ging alles prima maar is de aansluiting verkeerd? We hadden een Toon hangen.

Dank!

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Davidrrr schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:51:
Waar gaat dit mis? Draden verkeerd ergens?
(...)
Vorig jaar ging alles prima maar is de aansluiting verkeerd?
Als je wil dat anderen meedenken over de aansluiting, dan is het handig om te laten zien / uit te leggen hoe je de boel nu aangesloten hebt ;)

In de handleiding staat duidelijk hoe de boel aangesloten moet worden in drie verschillende situaties:
  1. Relais potentiaalvrij
  2. Relais 230V
  3. OpenTherm
Welke optie bij jou van toepassing is hangt af van je ketel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:35
Terecht punt 😁.

Ik heb de ketelmodule er tussenuit gehaald en de draden van de ketel met lasklemmen verbonden aan de draden van beneden. Ik heb geen aanpassingen gedaan in de ketel. We komen van Toon, hebben een Remeha ketel. Installatie beneden is eenvoudig en werkt. Althans app werkt goed met de thermostaat aan de muur. Alleen staat de cv nu continu warmte te vragen. Moet ik wat aanpassen in de ketel zelf?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je deelt nog steeds te weinig informatie om je goed te kunnen helpen.
  1. Welke Remeha-ketel?
  2. Wordt die ketel aangestuurd met een relais of OpenTherm (voor dat laatste zie ik dat je een extra module nodig hebt)
  3. Je geeft aan dat de installatie op de thermostaat eenvoudig is en werkt, maar op welke van de drie manieren (zie mijn vorige post) heb je het aangesloten?
En "het werkt" en tegelijkertijd "cv geeft continu warmte terwijl dit niet moet" botst natuurlijk nogal :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX