• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Goedemiddag allen!

Mijn vraag gaat over het type 'DIE' op mijn Kingston DDR5 geheugen modules.

Ik ben namelijk opzoek geweest naar DDR5 6000, SK-Hynix, A-die en Single Rank geheugen.

Voordat ik besloot een bericht op dit forum te plaatsen heb ik onderzoek gedaan op de verschillende informatie kanalen. Google, Reddit, Youtube en natuurlijk hier.

Uiteindelijk heb ik vanwege de hoge prijzen besloten een kit te kopen welke hoogstwaarschijnlijk voldoet aan mijn wensen; Kingston FURY Beast 32 GB DDR5-6000 (2x 16 GB) KF560C30BBEK2-32. Volgens 1 van de genoemde informatie bronnen(reddit) zou dit een SK-Hynix, A-Die, single rank set moeten zijn. https://www.reddit.com/r/overclocking/comments/1gxjtq2/comment/pdt5c29/?context=3

Volgens de Kingston webpagina is het 100% een single rank : https://www.kingston.com/datasheets/KF560C30BBEK2-32.pdf

Met behulp van HWinfo en Taiphoon Burner heb ik kunnen vaststellen dat het SK-Hynix Single Rank betreft, maar helaas geven beide programma's niet de type DIE weer.

Ik vind heel veel informatie, maar het lukt mij niet uitsluitsel te krijgen, en hoop ik hier verdere begeleiding te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6oLTPfQ8xkBYffajGYk6EkAsOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3a4WBXURsgQB1lacLZFDtY4.jpg?f=fotoalbum_large

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:05

HugoBoss1985

Xenotech

(jarig!)
De Reddit bron is +/- 2 jaar oud, volgens mij kun je daar niet meer vanuit gaan. Geen idee of de specifieke dies nog wel gebruikt worden (zoveel jaar na de release van DDR5)? Geheugenkits met dezelfde type code worden door de jaren heen vaak aangepast (revisies) en voorzien van hele andere chips dan die ze wellicht eerder hadden.

Als je verder niets online kan vinden over deze specifieke kit (en revisie) w.b.t. ervaringen van anderen kan je nog overwegen om Kingston hierover te mailen.

Of de heatspreader verwijderen en de chips visueel inspecteren. Wat ik zeker niet zou aanraden met de huidige prijzen en/of je garantie.

Als het single rank is zou ik me verder niet te druk maken om welke dies het is (vanwaar die eis eigenlijk? Overclocken, compatibility, etc?

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-10-2026 13:02 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:05

Dark

who tweaked the light?

probeer het eens met hwinfo64 met het memory timings schermpje, dat geeft hier de volgende info:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sn_SpV_hdzNY2hW8UpFNDAnMDEU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eK7l9egKzp6Ed65hqP7Fsl5O.png?f=user_large

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:00:
De Reddit bron is +/- 2 jaar oud, volgens mij kun je daar niet meer vanuit gaan. Geen idee of de specifieke dies nog wel gebruikt worden (zoveel jaar na de release van DDR5)? Geheugenkits met dezelfde type code worden door de jaren heen vaak aangepast (revisies) en voorzien van hele andere chips dan die ze wellicht eerder hadden.

Als je verder niets online kan vinden over deze specifieke kit (en revisie) w.b.t. ervaringen van anderen kan je nog overwegen om Kingston hierover te mailen.

Of de heatspreader verwijderen en de chips visueel inspecteren. Wat ik zeker niet zou aanraden met de huidige prijzen en/of je garantie.

Als het single rank is zou ik me verder niet te druk maken om welke dies het is (vanwaar die eis eigenlijk? Overclocken, compatibility, etc?
De Reddit bron is inderdaad oud, daarom verwacht ik niet daar te veel van.

Het verwijderen van de heat-spreader wordt ook op internet genoemd, maar omdat de kit gloednieuw is, wil ik geen risico nemen i.v.m. garanties.

Mijn reden voor de type 'Die' is inderdaad overclocking. De combinatie van A-Die, Single Rank Hynix is waarmee ik wil werken.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Dark schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:04:
probeer het eens met hwinfo64 met het memory timings schermpje, dat geeft hier de volgende info:

[Afbeelding]
Dank voor de reactie! Ja hiervan was ik al op de hoogte, maar helaas geeft HWinfo niets weer. De Die Revision is unknown.

• Romborum
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17:09
Mail sturen aan Kingston? Bellen?

Kingston

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Romborum schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:11:

Kingston
Ik zal een poging wagen!

Zijn er andere programma's welke SPD kunnen uitlezen? Ik kom alleen uit op CPU-Z, HWINFO, Taiphoonburner en DRAM Calculator for Ryzen. Geen van deze kunnen de 'DIE-revision' achterhalen.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Romborum schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 14:11:

Kingston
Mailtje verzonden !

Request Date: 10/5/2026
Product Type: KTC FURY Memory
Kingston Part Number: KF560C30BBEK2-32

Dear Kingston, I would like to confirm the 'Die' revision of my memory.
I am aware this memory kit contains Single Rank, SK Hynix modules.
First question :  Can you provide me the information wether this kit is A-Die or M-Die ?
Last question : Is there a way for a consumer to confirm this via software and/or labeling on the product?

Nu hopelijk geen 48 uur afwachten 8)7
Pagina: 1