[HA] Lampen mee laten kleuren met Philips Ambiscape

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 15:01

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ik heb een heel huis vol zigbee lampen, waaronder ook philips hue lampen. Aangestuurd via Zigbee2Mqtt. in homeassistant.

Ik heb ook een philips ambilight tv (helaas met Titan OS), deze heeft geen beschikking over Amiblight+Hue zoals de oudere ambilight tv's. Huidige TitanOS tv's hebben Ambiscape. Ambiscape werkt blijkbaar niet met Homeassistant. (of ik moet het gemist hebben)

Iemand die hier toevallig een oplossing voor weet dat ik bepaalde lampen kan laten meekleuren met de tv?

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 05-10-2026 13:01 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:04

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij kun je met Ambiscape maximaal 4 lampen 'direct' met je tv koppelen. Direct even tussen quotes, want in sommige gevallen zit er nog een hub tussen.

Op Philips.com staat dit lijstje met compatible lampen (al dan niet met hub):
You can activate a maximum of four smart light bulbs at once on your Philips Titan OS TV. It is possible to use different brands at the same time.

AmbiScape will only work with supported smart light bulb devices:

WiZ - Wi-Fi and BLE 60W A60 E27 RGB
IKEA - Dirigera hub and Tradfri bulb E27
NanoLeaf - Wi-Fi A60 E27 Smart Bulb (NL75K1E200)
Philips Hue - Hue Bridge and Hue White & Colour E27
Older Philips Hue Bridges with up-to-date software
Nog ingaande op deze aanname:
CrankyGamerOG schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:16:
Huidige TitanOS tv's hebben Ambiscape. Ambiscape werkt blijkbaar niet met bridges of Homeassistant. (of ik moet het gemist hebben)
Voor HA vind ik inderdaad geen (custom) integrations om HA tussen je tv en de lampen te kunnen positioneren. Dat het met geen enkele bridge werkt lijkt niet te kloppen, gezien bovenstaande lijstje :)

[ Voor 28% gewijzigd door Gizz op 05-10-2026 11:52 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lees dit eens, dit is na letterlijk 1 keer Googlen: https://tv-sound-monitors...itan-OS-tv?language=nl_NL

- Welk model TV heb je?
- Welke lampen wil je koppelen (aantal + soort)?

Blijkbaar zijn er een aantal lampen/tv's die wel via de Bridge werken, welke staan er niet bij: https://tv-sound-monitors...itan-OS-TV?language=nl_NL

[ Voor 33% gewijzigd door Kecin op 05-10-2026 11:56 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 15:01

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Ik heb helaas mijn vraag verkeerd gesteld, ik had het ook over bridges, maar die wil ik juist niet omdat ik dan de lampen uit mijn Homeassistant eco systeem haal. Of een lamp moet ook in beide tegenlijk kunnen werken, wat ik betwijfel?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

CrankyGamerOG schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:02:
Ik heb helaas mijn vraag verkeerd gesteld, ik had het ook over bridges, maar die wil ik juist niet omdat ik dan de lampen uit mijn Homeassistant eco systeem haal. Of een lamp moet ook in beide tegenlijk kunnen werken, wat ik betwijfel?
Je lamp kan maar op 1 manier aangestuurd worden en het lijkt erop dat Philips het via de bridge wil laten lopen (of misschien via Bluetooth op de nieuwere modellen). Je moet dan een keuze maken als je de functie wil gebruiken.
Óf je kan kijken naar de TAW speakers, die kunnen werken onder Play-Fi als je tv het ondersteund en hebben ledjes achterop. Ik heb ze ook op mijn Android tv maar het resultaat is matig. Je kan ook kijken naar de zelfbouw Hue kits of een commerciele variant zoals Govee. (Schermcamera zolang je geen externe apparaten gebruikt).

Stom is dat de software niet meer werkt. Op Windows werkt Hue Sync perfect.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A