Ik zou het beter vinden om geen AI-afbeeldingen te laten genereren van/met echt bestaande personen. Zeker niet als je dat kan zien als samenwerking, erkenning, steun voor een bepaald idee of als reclame
Onderstaande afbeelding wekt de suggestie dat Marie Kondō met Microsoft samenwerkt of het idee steunt dat Windows is opgeruimd volgens haar methode. Voor zover ik weet hebben MS en MK niks met elkaar te maken.
Als MK bv ooit voor Apple of Google zou willen werken dan zou een dergelijke afbeelding haar kunnen schade, ook al is die niet echt. Dit voorbeeld is vrij onschuldig, maar het is niet moeilijk vervelendere situaties te bedenken, bv rond politiek denkbeeelden.
Ik heb er geen problemen met dat de tekst een vergelijking maakt tussen de methode van MK en de aanpak van MS. Daarin is duidelijk dat het een vergelijking van de redacteur is. Zo'n plaatje kan echter makkelijk een eigen leven gaan leiden zonder dat iemand weet dat het niet echt is.
Naar aanleiding van onderstaande plaatje
bij review: Vijf jaar Windows 11: valt er wat te vieren?
Vandaar mijn advies om geen plaatjes te genereren van echt bestaande personen als niet volkomen duidelijk is dat het nep is. Dit plaatje zou echt kunnen zijn, het is niet ondenkbaar dat MK voor MS is gaan werken.
Onderstaande afbeelding wekt de suggestie dat Marie Kondō met Microsoft samenwerkt of het idee steunt dat Windows is opgeruimd volgens haar methode. Voor zover ik weet hebben MS en MK niks met elkaar te maken.
Als MK bv ooit voor Apple of Google zou willen werken dan zou een dergelijke afbeelding haar kunnen schade, ook al is die niet echt. Dit voorbeeld is vrij onschuldig, maar het is niet moeilijk vervelendere situaties te bedenken, bv rond politiek denkbeeelden.
Ik heb er geen problemen met dat de tekst een vergelijking maakt tussen de methode van MK en de aanpak van MS. Daarin is duidelijk dat het een vergelijking van de redacteur is. Zo'n plaatje kan echter makkelijk een eigen leven gaan leiden zonder dat iemand weet dat het niet echt is.
Naar aanleiding van onderstaande plaatje
bij review: Vijf jaar Windows 11: valt er wat te vieren?Vandaar mijn advies om geen plaatjes te genereren van echt bestaande personen als niet volkomen duidelijk is dat het nep is. Dit plaatje zou echt kunnen zijn, het is niet ondenkbaar dat MK voor MS is gaan werken.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.