Ik heb een tijdje de game Rust niet meer gespeeld en dacht even weer spelen.
Heb nu al ruim een halfjaar het probleem dat het spel wel start maar nauwlijk tot niet doorlaat tot het hoofdmenu. Mijn vermoeden is dat het door een update komt van Rust, Microsoft of AMD.
Het duurt een 45 min voordat het spel doorlaadt of het spel loopt vast tijdens het laden. Loading assets, en waiting voor background video zijn beruchte vast lopers. Speel al jaren Rust en verder nooit geen problemen gehad. Spel meerdere malen er vanaf gegooit opnieuw gedownload, inclusief steam.
Na veel gezoek veel dingen geprobeerd, waarin maar 1 ding werkt : Spel starten zonder steam met administrator, maar dan begint Easy Anti Cheat moeilijk te doen, de ingebakken anti cheat variant.
Zal zo even maar links posten met dingen die al heb geprobeerd.
- Herinstallatie steam en rust
- Overlay van steam en AMD Andrenalin uitzetten
- Compatibily in steam starten
- Harde schijf defragmenteren
- Zowel als op mijn 1 TB SSD en mijn nieuwe HDD 2TB geprobeerd. Ja ik heb er zelfs een nieuwe schijf voor gekocht.
- Anti Virus uitgezet.
- Meerdere beeldschermen geprobeerd en nog oude videokaart, dacht kan even proberen.
- Drivers videokaart en Windows zijn de laatste
Specs:
zie bijlage

Weet iemand nog een truukje? Het probleem licht bij steam, als het via steam start, is het moeilijk doen, zonder steam geen probleem maar dan kan ik geen server in, om dan EAC dan moeilijk doet.Rest van de spellen werken wel gewoon goed via steam.....
Heb nu al ruim een halfjaar het probleem dat het spel wel start maar nauwlijk tot niet doorlaat tot het hoofdmenu. Mijn vermoeden is dat het door een update komt van Rust, Microsoft of AMD.
Het duurt een 45 min voordat het spel doorlaadt of het spel loopt vast tijdens het laden. Loading assets, en waiting voor background video zijn beruchte vast lopers. Speel al jaren Rust en verder nooit geen problemen gehad. Spel meerdere malen er vanaf gegooit opnieuw gedownload, inclusief steam.
Na veel gezoek veel dingen geprobeerd, waarin maar 1 ding werkt : Spel starten zonder steam met administrator, maar dan begint Easy Anti Cheat moeilijk te doen, de ingebakken anti cheat variant.
Zal zo even maar links posten met dingen die al heb geprobeerd.
- Herinstallatie steam en rust
- Overlay van steam en AMD Andrenalin uitzetten
- Compatibily in steam starten
- Harde schijf defragmenteren
- Zowel als op mijn 1 TB SSD en mijn nieuwe HDD 2TB geprobeerd. Ja ik heb er zelfs een nieuwe schijf voor gekocht.
- Anti Virus uitgezet.
- Meerdere beeldschermen geprobeerd en nog oude videokaart, dacht kan even proberen.
- Drivers videokaart en Windows zijn de laatste
Specs:
zie bijlage

Weet iemand nog een truukje? Het probleem licht bij steam, als het via steam start, is het moeilijk doen, zonder steam geen probleem maar dan kan ik geen server in, om dan EAC dan moeilijk doet.
Enig idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Onbekende vent op 05-10-2026 04:02 ]