Welke LW (all electric ready) WP, en andere tips?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Kroesio
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:36
Hallo allemaal,

Ik zal proberen zo volledig mogelijk te zijn want ik zie door de bomen en online sites het bos niet meer:

Ons huis:
  • Hoekhuis uit 1991, niet nageisoleerd, we overwegen nu HR++ glas.
  • Spouwisolatie voel ik weinig voor als ik de overlast van de korrels lees en eventuele vochtproblemen
  • Ketel is 3 jaar oud, afgelopen jaar (juni-juni) 1350m³
  • 2400kWh electricitieit.
  • +- 14m² dubbenglas, 3 jaar geleden bij dakterras nieuw kozijn daar zit al HR++ (4m²)
  • Beneden (woon en openkeuken) vloerverwarming, geen idee van lengte van de slangen.
  • 1e en 2e verdieping radiatoren, uit 1991
  • We wonen met ze 4en, 2 kinderen onder de 5 en 2 volwassenen.
  • De CV Ketel hangt op tweede verdieping naast het dakterras, dus de WP komt op het dakterras, daar slapen we onder dus vooral trillingen willen we zo minimaal hebben.
Al gedaan:
  • Keuze gemaakt om te beginnen met hybride, mede omdat we vanuit de gemeente Amsterdam dan nog extra €2500 subsidie krijgen. Naast de subsidie speelt ook de ruimte, qua oppervlakte zouden we de ruimte kunnen maken om ergens een buffervat te plaatsen, maar past niet in het huidige CV hok dus dan moeten we eerst wat gaan verbouwen en daar hebben we op dit moment even geen zin in.
  • afspraak met onze electricien voor nieuwe groep en dan ook maar gelijk hele meterkast renoveren.
  • Offertes gevraagd, kan als jullie dit interessant vinden geupload worden. Moeilijke is dat partij 1 alleen met weheat werkt, zegt dat 6KW niet genoeg is dus maar met de 9KW aankomt. Andere werkt met vaillaint en heeft op basis van mijn verhaal (niet langs geweest) de 7KW aangeraden.
Vragen:
  • Ik lees verschillende dingen over buffervat ja of nee?
  • Koevlaas geeft 7KW aan, klopt dit denken jullie met dit verhaal?
  • Moet er nog wat met mijn vloerverwarming pomp? Sorry voor troep bij vloerverwarming
  • Heeft iemand advies voor een fijne partij, bijvoorkeur uit de regio Amsterdam, ik werk het liefst zo lokaal mogelijk.
  • Ik lees goede dingen over NIBE, maar dat ze duur zijn. Als NIBE relatief duur is, wat is dan een fijne met goede prijs/kwaliteit.
  • Ik ben niet helemaal gek, maar zo "handig" als hier ben ik niet. Ik wil best met instellingen spelen maar geen zin om al teveel dingen zelf nog achteraf te moeten installeren (tenzij het echt makkelijk is).

Alle reacties

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:54
Kan maar één advies geven: naisoleren!

PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh