Mora buitenkraan zonder sleutel/knop – vervanging mogelijk vanaf buitenzijde?
Onlangs verhuisd en bij de woning zit een Mora buitenkraan, maar de oorspronkelijke sleutel/knop ontbreekt. De vorige eigenares bediende de kraan blijkbaar telkens met een tang. Daardoor is het messing aan de bediening inmiddels wat vervormd/beschadigd.
Ik kan nergens het bijbehorende sleuteltje of een vervangende bediening vinden.
W at zijn mijn opties?
Onlangs verhuisd en bij de woning zit een Mora buitenkraan, maar de oorspronkelijke sleutel/knop ontbreekt. De vorige eigenares bediende de kraan blijkbaar telkens met een tang. Daardoor is het messing aan de bediening inmiddels wat vervormd/beschadigd.
Ik kan nergens het bijbehorende sleuteltje of een vervangende bediening vinden.
W at zijn mijn opties?
- Is de bediening/het bovendeel van deze Mora-kraan afzonderlijk te vervangen?
- Kan eventueel het volledige binnenwerk/spindel vanaf de buitenzijde vervangen worden?
- Of moet je hiervoor altijd aan de aansluiting aan de binnenzijde van de woning kunnen?
- Ik kan binnen nergens een aansluiting of koppeling van deze buitenkraan vinden, dus ik vermoed dat de leiding ingepleisterd/ingewerkt is.
- Kan de volledige buitenkraan in dat geval vervangen worden zonder de binnenmuur open te breken?
- En zijn er specifieke Mora-onderdelen waarmee ik alleen het bovendeel kan vervangen?