Nokvorst vastzetten - beste manier ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21
Een van de onderste nokvorsten is helaas losgeraakt. Tijdens een eerdere renovatie door een dakdekker (jaar geleden) is waarschijnlijk vooral met wat Flexim aangesmeerd aan alle kanten

Voor ik prijzen ga opvragen zou ik graag wat beelden willen hoe dit het beste te repareren. Ik wil niet teveel betalen , zeker niet als ik het zelf ook kan. Flexim en eventueel iets anders ?

- Wat is een aan te raden methode voor het vastzetten ?

- als ik een dakdekker inhuur, welke prijsstelling is hiervoor reeel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di5Vbei9VND-1u4-3Ubh9xfmzmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRUYqw5QSezN38Say9uoMxUH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_LO9wN1OxGxhrwAIu1MfkdRi1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7csp0Zdla82lxjWNHuTvFWqd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meJENA01vwDtKx98hyTDKlBujQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzsvGa89f3ywAi9WWMXp0tfw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door MaStar op 04-10-2026 17:09 ]

Alle reacties

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
iets van hout er onder zodat je enige steun heb is wel fijn. Of meer tape, meer tape werkt altijd!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:10

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Het had mijn dak kunnen zijn, de nokvorst verdween in de voorruit van mijn auto.

Ik heb er fatsoenlijk hout onder gemaakt en 'm met een rvs schroef vast gezet, de randen met Joint-fix. Prijsstelling geen idee. Heb 3 bedrijven gebeld, ze nemen niet eens de moeite een prijs op te geven. Steiger gehuurd, zelf gedaan. Niet gaan knoeien op een trap.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375 | MT VenusE 3.0 Fw 148 BMS 113 Inv 119

• MaStar
Gaat alleen Flexim voldoende zijn? Geen idee hoe ik met hout aan de slag moet .

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:27
Volgens " old skool" hoort onder de nokvorsten een ruiter te zitten. Die lijkt hier vergeten of te kort.
Daar kan je de vorsten eenvoudig op schroeven.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die pan hangt nu in het luchtledige, doe daar een houten balk onder en samen met flexim waait het niet meer weg.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
google maar eens op ruiterbalk, ruiterbeugel, geventileerde nokvorst en ruiterrol.
Dat is hoe het tegenwoordig meestal zit. Gebruik iig geen Flexie meer, dat werd een jaar of wat de hemel in geprezen maar later blek dat het uithard en dan afbrokkelt en dan is het resultaat wat jij nu hebt, losse lekkende troep

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• MaStar
Thanks! Dus in ieder geval niet (alleen) Flexmortel gebruiken , want dan heb ik over 2-3 jaar hetzelfde ? Kan wel een Quick fix zijn, maargoed . Met hout weet ik niet of ik het zelf kan.

Ik heb nu een dakdekker die het voor 400 euro wilt doen. Een andere 350 met hout inderdaad en dan aansmeren.
Pagina: 1