Welke all-in-one printer bij licht zakelijk en thuisgebruik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Floss010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:56
Ik zoek een?
Ik zoek een all-in-one printer voor voornamelijk licht zakelijk gebruik en af en toe privégebruik.

De printer zal vooral gebruikt worden voor activiteiten van onze stichting/eigen onderneming. Denk aan het printen van contracten, facturen en andere administratieve documenten. Contracten wil ik na ondertekening ook eenvoudig kunnen inscannen voor de digitale administratie.

Daarnaast hebben we jonge kinderen, waardoor de printer af en toe gebruikt zal worden voor kleurplaten en in de toekomst waarschijnlijk voor schoolopdrachten.

Ik verwacht ongeveer 20–50 pagina's per maand te printen. Soms zal de printer dus ook langere tijd weinig gebruikt worden. Daarom kwam ik zelf uit bij een kleurenlaserprinter, omdat toner niet kan uitdrogen zoals inkt. Ik sta echter zeker open voor andere adviezen als iets anders beter bij mijn gebruik past.

Mijn wensen/eisen:
  • Zwart-wit én kleur kunnen printen
  • Automatisch dubbelzijdig printen
  • Scannen, bij voorkeur ook dubbelzijdig
  • ADF, zodat ik documenten met meerdere pagina's gemakkelijk kan inscannen
  • Wifi
  • Vanaf telefoon kunnen printen
  • Geen verplicht abonnement
  • Belangrijk: als één van de kleurentoners leeg is, wil ik nog steeds gewoon zwart-wit kunnen printen
  • Liefst redelijk compact, al heb ik voldoende ruimte
  • Fotokwaliteit is niet belangrijk. Flyers, brochures en andere professionele uitingen laat ik bij een drukker/printshop maken.
Ik zoek vooral een betrouwbare printer die ook bij mijn relatief lage printvolume probleemloos gebruikt kan worden en waarvan de gebruikskosten op langere termijn redelijk blijven.

Wat is je budget?
Ik denk aan ongeveer €250–€300.

Als er voor iets meer geld een duidelijk betere keuze is die langer meegaat of op termijn voordeliger is, kan ik mijn budget eventueel iets verhogen.

Ik kijk daarbij niet alleen naar de aanschafprijs, maar ook naar de kosten van toner/inkt en eventuele andere verbruiksonderdelen.

Ik wil geen abonnement of constructie waarbij ik maandelijks voor prints moet betalen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeur.

In eerste instantie gebruik ik het liefst originele toner. Als de printer na een aantal jaar buiten de garantie valt, vind ik het prima om eventueel goede compatibele/huismerktoners te gebruiken.

Voor mij zijn betrouwbaarheid, redelijke gebruikskosten en de beschikbaarheid van toner belangrijker dan het merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De printer komt op een zolderkamer die als thuiswerkplek wordt gebruikt. Er is voldoende ruimte voor een printer, al heeft een wat compacter model de voorkeur.

De printer zal voornamelijk via wifi worden gebruikt in combinatie met een Windows-laptop/pc en smartphones (Android). Een stabiele draadloze verbinding en eenvoudige installatie zijn daarom belangrijk.

De printer hoeft niet continu aan te staan en kan door het beperkte gebruik soms langere tijd niet worden gebruikt. Het is daarom prettig als het apparaat zonder veel onderhoud weer direct inzetbaar is wanneer er iets geprint of gescand moet worden.

Een netwerkaansluiting (ethernet) is geen vereiste en ook zaken als faxfunctionaliteit zijn niet nodig. Aansluitingen zijn wel aanwezig mocht het nodig zijn.

Ik lees graag jullie reacties en ben vooral benieuwd naar jullie eigen ervaringen. Aanvullingen, tips en adviezen zijn meer dan welkom. Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:38
@Floss010 Kijk eens naar Brother printers er zitten er voldoende in je budget. categorie: Printers

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat hij zegt, er is maar 1 merk waar je naar hoeft te kijken: Brother.

Gewoon even filteren op hun site of pricewatch.

[ Voor 25% gewijzigd door Navi op 04-10-2026 10:02 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 21:52
Cardinal schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 08:27:
@Floss010 Kijk eens naar Brother printers er zitten er voldoende in je budget. categorie: Printers
Die geen van allen kleur kunnen printen...

Als ik even filter op de eisen:
categorie: Printers
Waarbij ik alleen HP heb uitgesloten, die moet je niet willen, dan komt er geenéén Brother binnen budget.
Zelf heb ik goede ervaringen met Canon, maar volgens mij zijn er ook niet echt redenen om bijvoorbeeld Kyocera en Xerox te vermijden.

Als je dan ook nog dubbelzijdig scannen meetelt, zou het budget wel omhoog moeten:
categorie: Printers

Aan TS zelf de keuze of dat verschil in prijs het waard is. Zelf heb ik achteraf best spijt dat ik dat niet gekozen heb, al was mijn printer destijds €180,- en de variant met dubbelzijdige invoer €300,-...

Ik zou vooral checken wat een set toners kost, en dan zowel originele toners en huismerk vergelijken. Zelf ben ik een paar jaar na aanschaf een eigen bedrijf begonnen, waardoor ik toch meer ben gaan printen (nog steeds minder dan jij van plan bent. En ik heb geen zin in gezeik met huismerktoner, dus heb ik ervoor gekozen een set high-capacity originele toners te kopen. Dat kostte dan wel ff €600,-... Daar doe ik waarschijnlijk 10 jaar mee, en het waren zakelijke kosten, maar het is wel meer dan 3 keer de prijs van de printer :X

Wel naar volle tevredenheid verder. De Canon kon ook gewoon verder printen nadat hij aangaf dat de toners leeg waren, heb nog bijna 1000 pagina's extra uit de beperkte starttoners gehaald na die melding.

iRacing Profiel