Mijn vrouw en ik willen graag samen een e-bike kopen, mijn lichaamslengte 1.75M, mijn vrouw is een halve hoofdlengte kleiner. We zijn samen naar een fietsenzaak geweest en hebben een fiets met frame maat 1,53 getest, de verkoper vertelde dat deze maat voor ons beide goed was (we hebben natuurlijk wel het zadel verstelt met wisselen) Maar toch adviseerde de verkoper op niet te kiezen voor maat 1,53 maar voor een kleinere maat 1,48 het idee hier achter is dat het zadel dan voor mijn vrouw altijd lager kan mocht dat nodig zijn in de toekomst, bij die hogere kan dat niet. Komt er op neer dat ik dan op de lager fiets moet fietsen met het zadel een flink stuk omhoog plus stuur. Dit idee voelt niet goed aan bij terwijl maat 1,53 goed was. Hoe denken jullie hier over? Het gaat om een Dutch id e-bike
Vraag
Alle reacties
Ik denk dat je bij de winkel zelf moet ervaren wat voor jullie het beste werkt, zoals je zelf al schests is dat vrij persoonlijk. Als je de kleinere test door een rondje en het voelt niet lekker aan dan is dat je antwoord.