Vraag

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mijn tado V3+ thermostaat stond al een tijdje te zeuren dat z'n batterijen bijna leeg waren.

Ding van de muur, 1,1 volt dus dat klopte wel.
Nieuwe batterijtjes erin, maar display gaat niet meer aan, reageert nergens meer op? In de app toont hij doodleuk "verbonden; lage batterijspanning"

Het is ook niet zo dat het display alleen stuk is, want de ketel slaat ook echt niet aan als ik de temperatuur aanpas. Ik heb ook de stekker van de ketel er al een keer uit gehad maar het helpt niet.

Moet zo'n ding gereset worden na een batterijwissel? 10 seconden het knopje indrukken doet niets, en de batterijcontacten zijn prima, ik meet keurig de juiste spanning over de cellen. (Nu 4,7v met verse batterijen)

We hebben dus ook geen warm water nu....

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 02-10-2026 23:35 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Beste antwoord (via Mistraller op 03-10-2026 00:38)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een heel 'domme' opmerking maar heb je goed gekeken dat je de batterijen goed geplaatst hebt, dus de goede polariteit. Lees dat dat dit wat afwijkt bij deze thermostaten en al snel vergissingen gemaakt kunnen worden met die polariteit.

En ja als dat het niet is, ik lees ook dat die wel eens kunnen blijven hangen in de opstartfase. Probeer dan eens de batterijen te verwijderen, tijdje wachten en weer opnieuw plaatsen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord ✓

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien een heel 'domme' opmerking maar heb je goed gekeken dat je de batterijen goed geplaatst hebt, dus de goede polariteit. Lees dat dat dit wat afwijkt bij deze thermostaten en al snel vergissingen gemaakt kunnen worden met die polariteit.

En ja als dat het niet is, ik lees ook dat die wel eens kunnen blijven hangen in de opstartfase. Probeer dan eens de batterijen te verwijderen, tijdje wachten en weer opnieuw plaatsen.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik voel mij inderdaad nu echt een idioot. Altijd is de spring aan de negatieve pool normaliter. Ik doe speelgoed reparaties dus heb die dingen al duizenden keren geplaatst.

Je hebt 100% gelijk. De spring zit aan de + pool. Ze zaten er verkeerd in.

[ Voor 78% gewijzigd door Mistraller op 03-10-2026 00:37 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.