Gezinsauto ~€30k,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:54
Ik ben op relatief korte termijn opzoek naar de vervanging van mijn hyundai i40. Prima auto maar de komende kosten om door de apk te komen zijn gewoon te hoog. We hebben wat budget om een nieuwe auto te kopen dus ben ik het internet opgegaan om te zoeken naar een vervanging. Op dit moment wonen we in een rijtjes huis met geen oprit of parkeerplek direct voor het huis maar we zitten op koers om het huis van de schoonouders over te nemen binnen 1 a 2 jaar (dus kan geen laadpaal gebruiken voor die tijd direct aan huis).
Jaarlijks rij ik 20-25k kilometers.

Ben opzoek naar een auto vanaf ongeveer 2022. Met minder dan 100k op de teller en wat ruimer in de opties. Trekhaak is uiteindelijk noodzakelijk maar kan worden gemonteerd.
We hebben 2 kids van 2 en 4 dus we zijn bijna uit de kinderwagens maar goed er moet wel wat in de kofferbak kunnen en daarnaast ben ik de i40 gewend dus zou niet teveel achteruit willen daarin.

Daarnaast twijfel ik nog een beetje over een MHEV of een PHEV. Praktisch gezien zou ik nu voor een MHEV gaan maar ja volgend jaar kan het weer veranderen dat een PHEV goed uit komt.

Auto's

Kia sportage - https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/kia/m2446304850-kia-sportage-1-6-t-gdi-plug-in-hybrid-awd-gt-plusline-pano

Volvo v60 t6 - https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volvo/m2442174040-volvo-v60-2-0-t6-plug-in-hybrid-awd-core-bright-navi-carpl - Is met deze wat mis denken jullie vind het een goede prijs?

Nissan Qashqai Tekna+ https://www.autotrack.nl/a/nissan-qashqai-1-5-e-power-190pk-tekna-+-dealer-oh-pano-360-camer-elektro-benzine-zwart-cat_ma52mo18921-af8f6be5-e371-40d7-b35c-0e5a49d80821?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Volkswagen tiguan https://www.autotrack.nl/a/volkswagen-tiguan-1-4-tsi-ehybrid-r-line-business+-vol-leder-pan-elektro-benzine-blauw-cat_ma74mo19063-1ba72488-09d6-4204-9bea-dfcaf2b2c400?utm_source=web-share&utm_medium=copy&utm_campaign=share

Evt nog in overweging:
Hyundai Tucson

Alle reacties

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:31
Dat is de generatie Tiguan met de capacitieve knoppen op het stuur, ik heb daar alleen maar klachten over gehoord. Ik heb drie dagen geleden onze Tiguan Allspace van de generatie ervoor ingeleverd, dat was een fijne auto. De Allspace is aanzienlijk ruimer dan de gewone Tiguan.

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:54
TobyW schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:31:
Dat is de generatie Tiguan met de capacitieve knoppen op het stuur, ik heb daar alleen maar klachten over gehoord. Ik heb drie dagen geleden onze Tiguan Allspace van de generatie ervoor ingeleverd, dat was een fijne auto. De Allspace is aanzienlijk ruimer dan de gewone Tiguan.
Ah dat is nog wel een waardevolle tip idd. En zeker mijn pa heeft een audi q3 en dat is voor hem op zijn leeftijd erg wennen. wellicht dat ik ook nog even ga twijfelen om full electric te gaan. Mag ik vragen wat je hebt aangeschaft?

[ Voor 9% gewijzigd door Fugitive2008 op 02-10-2026 20:54 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:00

-tom-562

Oliesjeik

TobyW schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 20:31:
Die klachten komen voornamelijk van autojournalisten. Die capacitieve toetsen werken prima als je langer dan een dag in de auto rijdt :P

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Toyota RAV4 of Corolla Cross overwogen? Motorisch zijn die vrij onverwoestbaar, je zou je km eis dan wat op kunnen hogen. Rijgedrag moet je van houden. Ik vindt het zelf enorm fijn, maar het heeft niet het felle van een dsg bak.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
Misschien is een Skoda Superb ook nog wel eens leuk om te bekijken, lukt zeker ook voor dat geld en lijkt me geen downgrade.

Oh, niet als je per se een PHEV wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 02-10-2026 21:05 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:05
Ik heb zelf net een Ceed gekocht , 2024 met 15k op teller voor 20k (55 mnd garantie over, belgie heeft maar 7 jaar).
Moet zelf zeggen dat ik dat al vrij ruim vind - maar het is maar wat je gewend bent ;)

ps - wordt pas 10 oktober geleverd, er stond ook nog een stockmodel van juni 2026, 5 km op teller, alle opties, maar wel automaat helaas, voor 25k, heb serieus lopen twijfelen :S

[ Voor 30% gewijzigd door 99ruud99 op 02-10-2026 21:05 ]

Pagina: 1