Telenet mag na hoger beroep nog steeds niet met…

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Artikel: nieuws: Telenet mag na hoger beroep nog steeds niet met 'fiber' adverteren vo...
Auteur: @Imre Himmelbauer
De termen zijn niet helemaal verboden, maar Telenet mag ze alleen hanteren wanneer de klant een volledig glasvezelnetwerk kan gebruiken.
Beetje vreemde bewoording, ook via het deel wat via coax gaat, kan een klant prima een volledig glasvezelnetwerk gebruiken. Ik zou er glasvezelverbinding van maken, ik neem aan dat immers de verbinding bedoelt wordt dat van glasvezel moet zijn, niet het netwerk.

Ik wist even niet of dit nu wel of geen typfout is, vandaar even dan maar in een apart topic... :$

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2026 17:44 ]

• Imre Himmelbauer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-10 10:02

Imre Himmelbauer

Redacteur
Ik vind het wel een apart topic waard, want ik denk dat het meer een semantische discussie is dan een spel- of taalfout.

Mijn take: bij Telenet is het netwerk bijna volledig glasvezel, maar de 'last mile' is coax. Dan maak je daar toch geen gebruik van glasvezel? Of mis ik iets?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Nou ja, nu kan je toch ook wanneer je 'op het glasvezelnetwerk aangesloten zit' het hele glasvezelnetwerk gebruiken, ook al is tot jouw modemrouter coax, dat (gehele) glasvezelnetwerk blijft beschikbaar. Maar de verbinding die je hebt is niet geheel over glasvezel, waar nu over gesproken wordt.

• Roscoe63C
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 03-10 19:42
Na jarenlang Tweakers gevolgd te hebben (ongeregistreerd) uiteindelijk geregistreerd, nu val ik op een bericht over Telenet ( Nieuwe reactie in Telenet mag na hoger beroep nog steeds niet met…) en 99% van de Tweakers begint over Ziggo, vreemd toch..

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Roscoe63C schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 19:41:
Na jarenlang Tweakers gevolgd te hebben (ongeregistreerd) uiteindelijk geregistreerd, nu val ik op een bericht over Telenet ( Nieuwe reactie in Telenet mag na hoger beroep nog steeds niet met…) en 99% van de Tweakers begint over Ziggo, vreemd toch..
Grootste deel van de bezoekers komt uit Nederland, waar Ziggo de CAI kabelprovider is, net zoals Telenet in België, zal vast ook iets met het moederbedrijf te maken hebben. ;)