Homewizard P1 meter werkt niet in combinatie met de Marstek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• paull1954
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 15:30
De Marstek en Homewizard P1 meters heb ik beide aangesloten op de Homewizard splitter. Vervolgens bleek dat de Homewizard P1 meter niet meer functioneerde. De reden is waarschijnlijk dat de Marstek P1 meter de bus verziekt. De Marstek P1 meter is echter niet nodig. De Homewizard P1 meter lijkt prima te werken als je hier een extra 5 V adapter aansluit. (door de continue verzoeken van de Marstek accu, heeft de Homewizard n.l. meer voeding nodig).

Als je toch beide P1 meters wil gebruiken kan je proberen het TX signaal van de Marstek P1 meter door te knippen in het kabeltje dat komt van de Marstek P1 meter. Dit heb ik echter niet uitgeprobeerd.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:04
Er zitten 3 poorten aan de Homewizard splitter, je kunt proberen de P1 meters om te wisselen van positie of de andere poort benutten. Ik kreeg deze tip bij toepassing van de Homewizard en Solarman P1 meters. Vraag niet hoe het kan maar daarna werkte het bij mij wèl. (Had de splitter ook al apart gevoed)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Wps67rGO_abjB2Hgjd1JS9-MM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZ3TNI1oydUL2uAKYGv7hZtg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Jan Workum op 02-10-2026 17:30 ]

PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh