Recent is bij ons de achterpui vervangen door een aluminium schuifpui. Hierbij zijn de binnen en buiten latei vervangen door een stalen H-balk omdat er een tussenmuur weg moest.
Nou ben ik aan het kijken hoe ik de binnenkant ga isoleren en nu kom ik erachter dat er een koudebrug is aangezien de H-balk doorloopt vanaf buiten naar binnen. Hierover heb ik een aantal vragen waarbij jullie mij mogelijk kunnen helpen:
Is dit een gangbare manier om een overbrugging op te vangen?
Hoe los ik dit verder op? Ik zat te denken om aan de binnenkant PIR platen te plakken tegen de balk en de balk random af te werken met bouwplaat. Ik ben alleen bang dat er dan condens op de balk komt en de boel gaat schimmelen.
Hieronder de foto's van de huidige situatie. Die Wedi platen heb ik zelf tegen de onderkant aan geplakt op advies van de aannemer, maar nu ik het verder aan het uitzoeken ben vraag ik me af of dat een verstandige keuze was.
En de lekkage in het dak zijn we ons ook bewust van
:strip_exif()/f/image/d18Y3uJbtxh50Me5KZigqYKd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qktOMUI3NRW4SDAr1GQFnr6w.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou ben ik aan het kijken hoe ik de binnenkant ga isoleren en nu kom ik erachter dat er een koudebrug is aangezien de H-balk doorloopt vanaf buiten naar binnen. Hierover heb ik een aantal vragen waarbij jullie mij mogelijk kunnen helpen:
Is dit een gangbare manier om een overbrugging op te vangen?
Hoe los ik dit verder op? Ik zat te denken om aan de binnenkant PIR platen te plakken tegen de balk en de balk random af te werken met bouwplaat. Ik ben alleen bang dat er dan condens op de balk komt en de boel gaat schimmelen.
Hieronder de foto's van de huidige situatie. Die Wedi platen heb ik zelf tegen de onderkant aan geplakt op advies van de aannemer, maar nu ik het verder aan het uitzoeken ben vraag ik me af of dat een verstandige keuze was.
En de lekkage in het dak zijn we ons ook bewust van
:strip_exif()/f/image/d18Y3uJbtxh50Me5KZigqYKd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qktOMUI3NRW4SDAr1GQFnr6w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vbjjsj3r3szilk4j47ULqvZQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zie je goed hoe de H balk is opgebouwd