Hallo allemaal,
In verband met opgroeiende kinderen hebben we besloten om onze zolder te verbouwen. Het is nu één grote open ruimte (m.u.v. een afgesloten ruimte voor de CV en wasmachine/droger ruimte rechter bovenhoek 2,5x2,2) met een vrij hoge nok van 4,7 meter. Binnenkort worden aan zowel de voor- als achterzijde twee dakkapellen van circa 4,5 meter geplaatst.
Ik heb een offerte opgevraagd om na het plaatsen van de dakkapellen de zolder in te delen in 4 ruimtes (inclusief de huidige CV/wasruimte, waar we een badkamer van willen maken), inclusief een vliering en een vaste trap.
Nu heb ik een offerte gekregen (exclusief badkamer en vaste trap), waar ik eerlijk gezegd wel van schrok. Mijn laatste verbouwing is echter alweer 10 jaar geleden, dus wellicht zijn dit simpelweg de huidige marktprijzen? Ik hoor graag jullie mening!
Specificatie werkzaamheden en kosten:
Aanvullende details:
• Inbegrepen: Beschermingsmaatregelen (afdekken gang, overloop en trappen met Primacover) en een 10 m³ puincontainer voor de deur.
• Niet inbegrepen: Vloerafwerking, schilder-/sauswerk, airco-unit, vaste trap naar vliering en de badkamerindeling/realisatie.
• Overig: Voor de vaste trap loopt een aparte aanvraag (inmeten/prijsopgave).
Wat vinden jullie van deze prijzen voor het gebodene? Mis ik nog zaken of zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij deze omvang van de verbouwing?
Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/JxP55OR2gxemrzI7XI3009JH.jpg?f=fotoalbum_large)
In verband met opgroeiende kinderen hebben we besloten om onze zolder te verbouwen. Het is nu één grote open ruimte (m.u.v. een afgesloten ruimte voor de CV en wasmachine/droger ruimte rechter bovenhoek 2,5x2,2) met een vrij hoge nok van 4,7 meter. Binnenkort worden aan zowel de voor- als achterzijde twee dakkapellen van circa 4,5 meter geplaatst.
Ik heb een offerte opgevraagd om na het plaatsen van de dakkapellen de zolder in te delen in 4 ruimtes (inclusief de huidige CV/wasruimte, waar we een badkamer van willen maken), inclusief een vliering en een vaste trap.
Nu heb ik een offerte gekregen (exclusief badkamer en vaste trap), waar ik eerlijk gezegd wel van schrok. Mijn laatste verbouwing is echter alweer 10 jaar geleden, dus wellicht zijn dit simpelweg de huidige marktprijzen? Ik hoor graag jullie mening!
Specificatie werkzaamheden en kosten:
| Onderdeel | Omschrijving & Werkzaamheden | Bedrag |
|---|---|---|
| 1. Vliering & Kamerindeling | • Vliering over de gehele breedte van de woning. • Binnenwanden conform tekening (houten regelwerk met dragende functie, OSB-beplating, 70 mm isolatie, afwerking met 12,5 mm gipsplaten). • Volledig betimmeren dakkapellen met gipsplaten. • Levering en montage van 3x Polynorm kozijnen en 3x opdekdeuren. • Aanbrengen zandcementstroken t.p.v. dakkapellen (voor en achter). • Aanbrengen witte vensterbanken. • Plaatsen dakraam (oude overzetten mits deze heel blijft). • Knieschotten verzetten en stucen. | € 18.500,- |
| 2. Elektrische installatie | • 8x dubbele WCD's in de kamers en hal. • 4x verlichtingspunten. • Leveren en plaatsen van een lamp op de vliering. • Aanleggen nieuwe groep t.b.v. een airco (compleet naar de meterkast). | € 2.500,- (excl. btw) |
| 3. Afwerking & Stucwerk | • Sausklaar stucen van de gehele bovenverdieping (wanden en plafonds). | € 4.000,- (excl. btw) |
| Totaal | Totaaloverzicht uit offerte | € 25.000,- (excl. btw) |
• Inbegrepen: Beschermingsmaatregelen (afdekken gang, overloop en trappen met Primacover) en een 10 m³ puincontainer voor de deur.
• Niet inbegrepen: Vloerafwerking, schilder-/sauswerk, airco-unit, vaste trap naar vliering en de badkamerindeling/realisatie.
• Overig: Voor de vaste trap loopt een aparte aanvraag (inmeten/prijsopgave).
Wat vinden jullie van deze prijzen voor het gebodene? Mis ik nog zaken of zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten bij deze omvang van de verbouwing?
Alvast bedankt voor het meedenken!
:strip_exif()/f/image/JxP55OR2gxemrzI7XI3009JH.jpg?f=fotoalbum_large)