Voeg naast deurpost

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tonbors
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06:08
Ik heb een discussie met mijn aannemer over hoe de ruimte af te werken tussen de tegels en deurpost. Die heeft hij afgewerkt met een voeg. Ik vraag me af of dat correct is.

Is het beter om het te kitten ivm werking muur en tegels. Ontstaat het gevaar van bollen van de tegels als je het niet kit. Het is in de badkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loD1VM1b19lqy1RDUIeBWjtuMOA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIifciD8UQHvBOCSWfOaqL5B.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:07
Tonbors schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:51:
Ik heb een discussie met mijn aannemer over hoe de ruimte af te werken tussen de tegels en deurpost. Die heeft hij afgewerkt met een voeg. Ik vraag me af of dat correct is.

Is het beter om het te kitten ivm werking muur en tegels. Ontstaat het gevaar van bollen van de tegels als je het niet kit. Het is in de badkamer.

[Afbeelding]
Bollen van de tegels zie ik niet zo snel gebeuren, een barst in de voeg bij het kozijn over de tijd wel, door het trillen van het kozijn bij het dicht doen van de deur. Ik zou dit zelf altijd kitten.

• Tonbors
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06:08
Ok maar ik heb al een tegel die iets krom staat. Daarom dacht ik daaraan.

Of misschien verkeerde lijm gebruikt of niet goed gehecht. Badkamer is nu 2.6 jaar oud. Maandag komt de aannemer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNv_u4PBrS6LqNkL9YIf-Ac8iFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPfApwgTJa326SyVwmr74OG8.jpg?f=fotoalbum_large

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tegels zijn soms niet geheel vlak, kan soms een bolling inzetten. Met het plaatsen kan je daar rekening mee houden. Als dit later gebeurt is die bolling dan zit het waarschijnlijk in de ondergrond, denk aan een houten wand die krom trekt. Maar dan zou je ook (haar)scheurtjes verwachten in voegen e.d.

Qua deur-tegel: In basis inderdaad afkitten tussen 2 verschillende materialen. Maar je ziet dit ook vaak goed gaan.

Je heeft aan dat het 2.6 jaar oud is de badkamer. Is de aannemer opgeroepen omdat het meer krom aan het trekken is? Of is het een andere kwestie?

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:50

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tegels zijn niet flexibel, in ieder geval niet zo dat je het met het blote oog kunt zien. Ze kunnen wel een beetje gebold uit de oven komen door de werking van hitte.

Verder: deze voeg had gekit moeten worden. de voeg gaat scheuren / afbrokkelen, wat je met kit voorkomt (en inderdaad werking door krimping en uitzetting opvangen).

Steam ID = Ackerfiets