VW eHybrid elektrisch rijden voor woon-werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:16

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn in het bezit van een VW Arteon 1.4 tsi eHybrid die een accupakket heeft van 13kWh (effectief 10.4kWh). Mijn vriendin rijdt regelmatig in de auto en rijdt dan met name stadsverkeer (80-wegen, soms 100-wegen). En redt het doorgaans om volledig elektrisch woon-werkverkeer te rijden. Zo'n 40-50 kilometer per dag. De actuele staat van de accu is 96%, getest met Aviloo.

Ik vroeg mij af: zijn dit soort plug-in hybrids wel geschikt voor dit soort ritten? De accu wordt doorgaans iedere dag leeg gereden. Het zal een verhoogde impact hebben op de slijtage. Of kan ik dan beter standaard op de hybrid-modus rijden?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Alle reacties

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29
Wij rijden met de Golf GTE bouwjaar 2015 ook altijd zoveel mogelijk op de e-mode binnen het dorp. De auto heeft 280.000km gelopen en de accu van een SOH van 78% waarmee nog ruim 30 kilometer gereden kan worden op een enkele acculading.

Ik zou mij niet teveel zorgen maken, ze zijn ervoor gebouwd om korte ritten full electric te doen. Anders had die optie er ook niet op gezeten en had je alleen in hybride modus kunnen rijden.