Dag,
Ik ben van plan mijn (zelfgebouwde) game pc uit 2019 een upgrade te geven. Hieronder de specs:
Voor de videokaart dacht ik aan een RTX 5070 (of AMD equivalent, 9700/9700XT?). Op zich maakt het mij niet uit het of NVIDIA of AMD is, gewoon welke beste kwaliteit/verhouding heeft.
Wat mijn processor betreft, ik dacht daar aan een AMD Ryzen 7 5700X3D (of AMD Ryzen 7 5700).
Budget is geen groot issue voor mij mits de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed is. Ik hoef geen 5080/5090 en hoef niet per se 4K te kunnen gamen. Ik heb momenteel zelfs nog 10080p schermen dus 1440p is voor mij al een upgrade.
De vragen die ik dan nog heb:
Ik ben van plan mijn (zelfgebouwde) game pc uit 2019 een upgrade te geven. Hieronder de specs:
- Moederbord: MSI B550 GAMING GEN3
- Processor: AMD Ryzen 5 5500
- Videokaart: Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G
- Geheugen: 2x8 GB (Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK)
- Voeding: BitFenix Formula Gold 550W
- SSD: PNY XLR8 CS3030 500GB
Voor de videokaart dacht ik aan een RTX 5070 (of AMD equivalent, 9700/9700XT?). Op zich maakt het mij niet uit het of NVIDIA of AMD is, gewoon welke beste kwaliteit/verhouding heeft.
Wat mijn processor betreft, ik dacht daar aan een AMD Ryzen 7 5700X3D (of AMD Ryzen 7 5700).
Budget is geen groot issue voor mij mits de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed is. Ik hoef geen 5080/5090 en hoef niet per se 4K te kunnen gamen. Ik heb momenteel zelfs nog 10080p schermen dus 1440p is voor mij al een upgrade.
De vragen die ik dan nog heb:
- Is alleen mijn processor en videokaart upgraden genoeg of moet ik bijvoorbeeld ook RAM en voeding upgraden? Als het goed is zou ik voor mijn moederbord alleen een BIOS update nodig hebben.
- Loont het om ook mijn SSD te vervangen/upgraden?
- Ik volg al een tijdje niet echt meer deze niche, dus weet ook niet zeker wat momenteel de beste keuzes zijn qua videokaart (NVIDIA/AMD). Ben ook benieuwd als jullie de 5070 aanraden, welk merk bijvoorbeeld dan de beste is, Gigabyte, ASUS?
- Ik zag dat de prijzen een stuk hoger zijn geworden dus vroeg me ook af of ik beter kan wachten op wat meer aanbiedingen tegen het einde van het jaar?