Cadeau voor beginnende muziekproducer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• TrickyTim
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-10 15:42
Mijn vraag
Een vriend van ons wordt volgende week 21. Ongeveer een jaar geleden is hij begonnen met het produceren van muziek voornamelijk Eurotrance en House. We leek het ons leuk om hem iets cadeau te geven waarmee hij makkelijker of leuker muziek kan produceren. Zelf hebben we alleen niet heel veel verstand van muziekproductie. Wat zouden jullie aanraden als een handig cadeau voor iemand die ongeveer een jaar bezig is met produceren?

Budget is ongeveer 150 tot 200 euro

Relevante software en hardware die ik gebruik
Volgens mij gebruikt hij geen hardware en software weet ik niet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Roland AIRA Compact S-1 Tweak Synth

Alle reacties

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:01

Cheezus

Luiaard

Heb je zelf wel eens ongevraagd gereedschap/accessoires gekregen voor je hobby/werk?
En was je daar echt blij mee of had je liever toch net een ander exemplaar gehad omdat die net beter aansluit bij wat jij precies doet?
Zulke specifieke zaken zijn gewoon erg persoonlijk. Negen van de tien keer beland zo'n cadeau in de kast om stof te verzamelen omdat het net niet aansluit bij de wensen van de gebruiker.
Mijn tip zou zijn om niet zomaar iets te kopen maar om samen te overleggen wat hij zou willen (dan is het verrassingselement wel een beetje weg) of er toch maar gewoon een cadeaubon voor te geven.

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-10 14:13
Dit is heel lastig omdat de informatie bijzonder summier is. Wanneer je al niet eens weet welke software hij gebruikt dan kunnen we op dat gebied geen suggesties doen.

Je zou naar een studio hoofdtelefoon kunnen kijken, bijvoorbeeld:
Beyerdynamic DT 990 Pro (80 - 250 ohm)
Beyerdynamic DT 990 Pro X
Sennheiser HD-300 Pro
Sennheiser HD-400 Pro

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:10
basics als externe opslag zijn volgens mij altijd handig.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

een geheel gratis levenslang lidmaatschap op het subforum How to become a Producer - Deel IV

met andere woorden, misschien is dat sowieso leuk en behulpzaam voor hem om op gewezen te worden.

ps: ik heb zlef niks met muziekproductie maar wist van het bestaan van dat topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Fraggert op 01-10-2026 11:31 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:39
Cheezus schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:05:
Heb je zelf wel eens ongevraagd gereedschap/accessoires gekregen voor je hobby/werk?
En was je daar echt blij mee of had je liever toch net een ander exemplaar gehad omdat die net beter aansluit bij wat jij precies doet?
Zulke specifieke zaken zijn gewoon erg persoonlijk. Negen van de tien keer beland zo'n cadeau in de kast om stof te verzamelen omdat het net niet aansluit bij de wensen van de gebruiker.
Mijn tip zou zijn om niet zomaar iets te kopen maar om samen te overleggen wat hij zou willen (dan is het verrassingselement wel een beetje weg) of er toch maar gewoon een cadeaubon voor te geven.
Zoals Cheezus zegt, niks is zo vervelend als iets krijgen wat dan net niet diegene is die je wilt hebben.

Kan je niet als groep naar een feest gaan wat in zijn draaistijl valt? Koop je VIP tickets ipv normale ook voor jezelf als vrienden en maak er een fantastische dag van. Hij kan connecties maken, genieten van wat zijn droom zou zijn en jullie hebben allemaal herinneringen voor het leven.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

Reinier

\o/

Een Moog Mavis. Een random Intellijel eurorack module. Een Teenage Engineering Pocket Operator.

Toevallig precies wat ik op Marktplaats heb staan :P

Oh en die S-1 is een leuke ja. Heb ik net verkocht.
Of een andere uit dezelfde serie.

[ Voor 22% gewijzigd door Reinier op 01-10-2026 17:05 ]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:09
Pagina: 1