[Discussie] Samsung Galaxy Tab S12-serie: De Tab S12+ en S12 Ultra officieel aangekondigd
Vandaag heeft Samsung officieel de nieuwe Galaxy Tab S12-generatie onthuld, bestaande uit het Plus-model (12,6 inch) en het Ultra-model (14,6 inch). De pre-orders zijn direct van start gegaan en vanaf 7 oktober liggen ze officieel in de winkels.
Wat opvalt is dat de prijzen door de wereldwijde geheugencrisis flink zijn gestegen, terwijl er op papier sprake lijkt te zijn van een aantal downgrades en vooral veel focus op Galaxy AI-functies (zoals de integratie in de nieuwe Bookcover AI Keyboards met trackpad). Gelukkig is het gerucht over de downgrade naar twee speakers niet waar; de Tab S12+ behoudt gewoon de quad-speakers getuned door AKG.
Zelf zit ik momenteel te wachten op de update in de ING Puntenwinkel om te kijken wat de inruilwaarde van mijn huidige Tab S10+ (512GB) gaat doen. Als ik nu niet upgrade, ben ik bang dat de inruilwaarde over twee jaar — tegen de tijd dat er waarschijnlijk pas een Tab S14+ komt — flink is gekelderd.
Wat zijn jullie eerste indrukken van deze nieuwe generatie? Vinden jullie de upgrade de moeite waard, of wegen de vernieuwingen niet op tegen de hogere instapprijs? Brand los!
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra 2 - S26 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 4 Pro - 22TB