Toon posts:

Asus 7700 geen tv-beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb onderhand al een tijdje een asus v7700 (geloof ik) Dus een Geforce2 GTS met tv-out 32 mb van asus. Als ik deze doorlus naar mijn tv, een redelijk grote tv van samsung, krijg ik vrijwel geen beeld, ja een heel erg vaag zichtbaar iets met enorm veel ruis erin. Tevens zijn bijna al mijn andere tv-zenders ook niet meer te zien. Trek ik de stekker van de computer eruit dan is het beeld weer goed. Ik heb al de nieuwste drivers van nvidia gedownload, ik heb het geprobeerd onder winME 2k en XP, maar onder geen van de drie wilde het echt lukken. Heeft er iemand een goede suggestie?
Ik heb een p3 1ghz, 384 mb intern geheugen. en een 15"tft. Iedere raad is welkom!!

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen reactie................... :-( lijkt de helpdesk van dell wel..................

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat je kabel slecht is.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 14:12 schreef Ganymedus het volgende:
Hoi, Ik heb onderhand al een tijdje een asus v7700 (geloof ik) Dus een Geforce2 GTS met tv-out 32 mb van asus. Als ik deze doorlus naar mijn tv, een redelijk grote tv van samsung, krijg ik vrijwel geen beeld, ja een heel erg vaag zichtbaar iets met enorm veel ruis erin. Tevens zijn bijna al mijn andere tv-zenders ook niet meer te zien. Trek ik de stekker van de computer eruit dan is het beeld weer goed. Ik heb al de nieuwste drivers van nvidia gedownload, ik heb het geprobeerd onder winME 2k en XP, maar onder geen van de drie wilde het echt lukken. Heeft er iemand een goede suggestie?
Ik heb een p3 1ghz, 384 mb intern geheugen. en een 15"tft. Iedere raad is welkom!!
Hoe heb je je videokaart aangsloten, via de video?? Of via de Kabel van de (Kabeldealer). En heb je je resolutie wel op 800*600 staan. Hoger kan een tv namelijk niet aan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een high coax kabeltje tussen mijn tv en de videokaart zitten. Deze is van een lokaal expert shopje.

resolutie moet ik nog eventjes bekijken, bedankt voor de tip

Verwijderd

Ga naar de hema en haal zo'n scart mondstuk met een in en out schakelaar erop!Dat was bij mij het probleem!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op zaterdag 22 september 2001 16:35 schreef Ganymedus het volgende:
Ik heb er een high coax kabeltje tussen mijn tv en de videokaart zitten. Deze is van een lokaal expert shopje.

resolutie moet ik nog eventjes bekijken, bedankt voor de tip
Coax is dus niet de oplossing, dat heeft teveel weerstand. Wat er uit je 7700 komt is composite (met dat verloopkabeltje) of
SVHS. Aangezien je coax zegt, neem ik aan dat je composiet gebruikt. Hiervoor kun je gewoon standaard audiokabel nemen met tulp aansluitingen (heb 10 meter tussen mijn comp en tv liggen). Die kabel sluit je het best aan op zo'n scart blokje met composiet video en 2 audiostekkers (voor ene paar piek bij de handyman). Let wel op dat je het juiste scart blokje koopt, voor input.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor de info, al weet ik niet zeker wat de verschillen zijn tussen de boven genoemde oplossingen, al is de een wat uitgebreider dan de andere. Het volgende ga ik dus nu doen:

Een composite kabeltje kopen (so help me god to find a shop that deals in it!)
Een scart composite blokje (Input) kopen. (waarschijnlijk in hetzelfde winkeltje)
Een scart splitter kopen opdat ook nog gebruik kan maken van mijn video. (zoiets als met schakelaar oid, dan is het vast beter)
Twee audio tulips stekkertjes pakken.

De kabel in de composite opening stoppen deze naar mijn tv lussen via het scartboxje, mijn audio van mijn comp, naar mijn scart in pluggen. En draaien maar!!! toch?? Alleen waarom verkopen ze die dingen dan in vredesnaam met een coax uit?

Verwijderd

Nou heb ik dus precies hetzelfde probleem, alleen dan met de svhs uitgang van de v7700.

Ik krijg op dit moment zo goed als geen beeld op de tv met een 10 m svhs kabeltje en een scart-adapter rechtstreeks in de tv. Het rare is dat ie het wel altijd gedaan heeft :?
Het enige dat ik gedaan heb is een keer de drivers eraf en weer erop gezet, en dan wel de originele Asus drivers. Als ik nu het door asus meegeleverde kabeltje aansluit (1 m) dan krijg ik wel iets meer beeld, maar ook niet om over naar huis te schrijven ;(

Ik denk dat het probleem ligt aan het uitgangssignaal van de svhs uitgang, maar ik zou niet weten waarom dat veranderd zou zijn!

Weet iemand meer van dit soort dingen af?

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 01:51 schreef Tear303 het volgende:
Nou heb ik dus precies hetzelfde probleem, alleen dan met de svhs uitgang van de v7700.

Ik krijg op dit moment zo goed als geen beeld op de tv met een 10 m svhs kabeltje en een scart-adapter rechtstreeks in de tv. Het rare is dat ie het wel altijd gedaan heeft :?
Het enige dat ik gedaan heb is een keer de drivers eraf en weer erop gezet, en dan wel de originele Asus drivers. Als ik nu het door asus meegeleverde kabeltje aansluit (1 m) dan krijg ik wel iets meer beeld, maar ook niet om over naar huis te schrijven ;(

Ik denk dat het probleem ligt aan het uitgangssignaal van de svhs uitgang, maar ik zou niet weten waarom dat veranderd zou zijn!

Weet iemand meer van dit soort dingen af?
Ik heb zelf ook de asus v7700 del.

Ik gebruik nu zelf de det4.
Mijn tvout heb ik via een comp out(rca stekkertje--> scart blokje) en de video in via de verloopstekkertje die asus erbij doet. (s-video in-->verloopstekkertje-rca stekkertje--->scart blokje)

En om het beeld wat te verbeteren tvtool 5,5.
Pagina: 1