Ik heb bij @home in Maastricht, twee extra IP adressen aangevraagd voor mijn huisgenoten. Alles aangesloten en alles zonder veel problemen werkend gekregen. Na ongeveer 1,5 maand kunnen mijn beide huisgenoten niet meer via Internet Explorer op internet. Ook KAZAA of iets dergelijks werkt niet. Het rare is dat MSN Messenger wél werkt. Ook branden de lampjes op de hub. Het rare is ook weer dat ik nog nooit heb hoeven te betalen aan @home. Ik heb nog nooit een rekening ontvangen van hun voor de twee extra computers. Zouden de IP adressen niet meer geldig zijn? Kan iemand me hiermee helpen...
Probleem is ook nog dat @home geen ondersteuning geeft voor meerdere computers.. Beetje makkelijk van ze.. maar ik zit nog steeds met het probleem..
Maar moet dan mijn computer aan blijven staan.. Want daar heb ik geen zin in... Weet je ergens een adres met een duidelijk uitleg.. Maar hoe kan het dat MSN het wel doet, terwijl IE het niet doet???
Met winipcfg controleren of ip adres nog klopt.
Als dit veranderd is @home helpdesk bellen en zeggen dat de boel niet meer werkt . Opgeven om welke pc's (namen) het gaat . Het is mogelijk dat ze zeggen dat windows opnieuw geinstalleerd moet worden - daar echter niet intrappen -
Ze moeten de boel gewoon resetten waarna alles weer werkt
Als dit veranderd is @home helpdesk bellen en zeggen dat de boel niet meer werkt . Opgeven om welke pc's (namen) het gaat . Het is mogelijk dat ze zeggen dat windows opnieuw geinstalleerd moet worden - daar echter niet intrappen -
Ze moeten de boel gewoon resetten waarna alles weer werkt
I'm partial to your abracadabra
Zoiets had iemand die ik kende ook.
Je moet als het goed is ff ipconfig(win2k) of winipcfg(win9x) opstarten en dan refreshen, ff opnieuw ip adres laten zoeken.
Ik betaal ook niet voor 2e ip btw. (En meer die ik ken ook niet)
Je moet als het goed is ff ipconfig(win2k) of winipcfg(win9x) opstarten en dan refreshen, ff opnieuw ip adres laten zoeken.
Ik betaal ook niet voor 2e ip btw. (En meer die ik ken ook niet)
Net geprobeerd, winipcfg opgestart, maar op die computer kun je niet refreshen, releasen etc.. Hoe kan dat?
Zou ik misschien hun IP-instelling bij configuratiescherm>netwerk moeten weghalen. Die zijn nl. bij mij ook weg.... Het schiet me nou te binnen dat toen hun internet het niet meer deed, dat ongeveer tegelijk was met het formateren van mijn HD...
Zou ik misschien hun IP-instelling bij configuratiescherm>netwerk moeten weghalen. Die zijn nl. bij mij ook weg.... Het schiet me nou te binnen dat toen hun internet het niet meer deed, dat ongeveer tegelijk was met het formateren van mijn HD...
Dat komt omdat bij @home de boel niet goed staat - en dus moeten ze daar resetten (ik heb hetzelfde probleem gehad)Op zaterdag 22 september 2001 14:59 schreef Aristos het volgende:
Net geprobeerd, winipcfg opgestart, maar op die computer kun je niet refreshen, releasen etc.. Hoe kan dat?
Gewoon de helpdesk bellen - ze ondersteunen dit wel
I'm partial to your abracadabra
Humzy... Misschien, misschien iets met de DNS servers? Aangezien MSN wel werkt en die logt in via een IP. Maja groter is de kans dat er iets bij @home niet deugt. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weinig troubles heb met ze.
Maar moet ik heel die DNS zut dan maar weghalen bij Networks???
Laat me raden.... Windows 98 of ME?
Is een probleem in Windows. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Ik wist ook niet hoe ik het op moest lossen dus heb ik Windows maar opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt alles weer ok.
Is een probleem in Windows. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Ik wist ook niet hoe ik het op moest lossen dus heb ik Windows maar opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt alles weer ok.
Maar ik kan niet van twee huisgenoten van me verwachten dat ze Windows opnieuw gaan installeren..
10 tegen een dat je DNS dan op .80 ofzo eindigt die is *DOOD*. Gewoon die hele zooi weghalen ja.Op zaterdag 22 september 2001 15:11 schreef Aristos het volgende:
Maar moet ik heel die DNS zut dan maar weghalen bij Networks???
en dan hier de nieuwe DNS server voor Maastricht: 213.51.129.69
212.120.80.4 en 5 doen het inderdaad niet meer.
212.120.80.4 en 5 doen het inderdaad niet meer.
Je hoeft DNS enzo helemaal niet in te stellen. Als je gewoon zorgt dat de hostname goed is (CC76787-A oid) en je zet alles op automatisch dan pakt-ie hem gewoon.
ik heb hier (vught) meerdere computers wel goed werkend
je moet DHCP aanzetten:
-netwerkomgeving, rechts klikken, eigenschappen
-ga naar tcp/ip en druk op eigenschappen
-tab ip-adres: automatisch verkrijgen
-tab dns: dns uitschakelen
-dan toepassen en op ok drukken
-check ff op de tab identificatie of je hostname goed staat
-druk op ok
en als het goed is moet ie het dan doen (ff via winpipcfg vrijgeven en een ip adres aanvragen)
probleem is dat @home niet op hun site heeft staan dat je dhcp aan moet zetten...
je moet DHCP aanzetten:
-netwerkomgeving, rechts klikken, eigenschappen
-ga naar tcp/ip en druk op eigenschappen
-tab ip-adres: automatisch verkrijgen
-tab dns: dns uitschakelen
-dan toepassen en op ok drukken
-check ff op de tab identificatie of je hostname goed staat
-druk op ok
en als het goed is moet ie het dan doen (ff via winpipcfg vrijgeven en een ip adres aanvragen)
probleem is dat @home niet op hun site heeft staan dat je dhcp aan moet zetten...
Pagina: 1