Jullie ervaring met Dell SupportAssist?

Pagina: 1
Acties:

• CloudPrutser
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09 20:03
Hier nogal vreemde, wazige problemen op mijn Dell Alienware AA18250.

Dell adviseert gebruik te maken van een programma genaamd Dell SupportAssist. Het biedt een eenvoudige manier om drivers actueel te houden, hardware vanuit het OS te scannen en het zou een portaal moeten zijn naar jouw Dell account en de administratieve dingen die erbij zitten. :+

Het afgelopen jaar heb ik veel irritatie gehad. De volgende symptomen traden op:

- Video hapert en stottert soms.
- De laptop kan ineens een seconde bevriezen.
- Soms crasht de hele machine, maar zonder BSOD. De machine bevriest.

Minder erg, maar ook bloedirritant en verwarrend:

- Meldingen in SupportAssist die beweren dat mijn AC-adapter niet meer goed zou zijn. Dit bleek een geautomatiseerde, geplande melding. Zodra de melding zichtbaar is, is het updaten van drivers via het programma geblokkeerd. :')
- Linkjes naar de website van Dell werken niet.
- Het programma startte niet wanneer je de systeemtaal van Windows instelt op EN-GB. Dit is echter opgelost door Dell...

Ik heb het programma verwijderd nadat ik aanwijzingen zag in de Event Viewer. Alle problemen zijn nu opgelost. Om drivers actueel te houden heb ik mezelf geabonneerd op een officiële mailinglijst van Dell. :9

Vraag uit nieuwsgierigheid aan andere eigenaren van Dell computers: wat zijn jullie ervaringen met Dell SupportAssist? :?