Audi A3 melding: beperkte noodoproep functie

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

Vraag

• Mario Guns
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:22
Graag had ik eens vernomen waar het batterijtje zit van een Audi A3 bj, 2021 benzine 150 pk. Is dit makkelijk zelf te vervangen ? Het gaat om het batterijtje dat in de noodoproep module zit . Ik hoor het wel . Mvg Mario

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:22
Mario Guns schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 13:16:
Graag had ik eens vernomen waar het batterijtje zit van een Audi A3 bj, 2021 benzine 150 pk. Is dit makkelijk zelf te vervangen ? Het gaat om het batterijtje dat in de noodoproep module zit . Ik hoor het wel . Mvg Mario

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Als Audi dezelfde module heeft gebruikt als Volkswagen rond die periode dan ga je niet wegkomen met een batterij vervangen. vaak is dit storing in de module en moet deze vervangen worden. Meerdere bronnen geven hetzelfde antwoord. Ook het 'batterijtje' vervangen is geen simpele klus:
- https://problemcar.nl/top...unctie-storing-sos-277985

- https://www.audiforum.nl/...proepfunctie-storing.html

*sowieso

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

En triple-check welk modem gebruikt wordt. Als het netwerk van die modem er binnenkort toch uitgaat, zou ik het lekker laten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:18
Misschien eerst ook eens beschrijven hoe je tot de conclusie gekomen bent dat het batterijtje daadwerkelijk de oorzaak van je probleem is.
En zoals hierboven ook al genoemd: als je auto momenteel gebruik maakt van verouderde 2G of 3G modems voor de ecall functie, dan is het beter dit structureel aan te passen, óf om er gewoon niets aan te doen aangezien het over een tijdje toch al niet meer zal werken.

nieuws: Kabinet NL moet regel maken om afkeuring 1,8 miljoen recente auto's t...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Welkom bij tweakers @Mario Guns Dit is geen helpdesk en we verwachten dat je zelf inzet toont voordat je een topic start. Daarom hebben we oa een template die je niet gevuld hebt. Daarom gaat deze dicht. Kijk nog even naar onze huisregels mbt het openen van een topic

Dit topic is gesloten.