Foute prijs Azerty

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@wcduck Ik heb je post afgesplitst van het verzameltopic, omdat die echt alleen voor refurbished en telefoonabo-prijzen bedoeld is ;)

Dit bleek achteraf niet de enige prijs van Azerty die de mist in ging, we kregen meer meldingen bij verschillende producten. We hebben daarom ook tijdelijk al hun prijzen in de Pricewatch verwijderd en de imports stop gezet. Ze zijn ervan op de hoogte, als het eea is gefixt aan hun kant, komen ze weer bij ons in de lucht :)

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor de terugkoppeling. Ik was niet op de hoogte dat dat andere topic enkel voor refurbished prijzen bedoeld was. Wellicht heb ik het verkeerd, maar voorheen kon ik foute prijzen toch in de pricewatch zelf aangeven? Ik kon die knop nu niet meer vinden, vandaar dat ik op het forum ben gaan zoeken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voorheen kon je dat met 2 kliks doen vanuit (voor zover ik me herinner) de tooltip van de foute prijs.

Tegenwoordig is dat veranderd in onderaan de lijst met prijzen 'Onjuiste informatie melden', dan de shop+prijs in de lijst kiezen, omschrijving invullen en submitten.
offtopic:
En ik vind het nou niet echt een verbetering, maar dat is voor een ander topic.

Game: 7800X3D, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

wcduck schreef op dinsdag 29 september 2026 @ 18:39:
Bedankt voor de terugkoppeling. Ik was niet op de hoogte dat dat andere topic enkel voor refurbished prijzen bedoeld was. Wellicht heb ik het verkeerd, maar voorheen kon ik foute prijzen toch in de pricewatch zelf aangeven? Ik kon die knop nu niet meer vinden, vandaar dat ik op het forum ben gaan zoeken.
Zoals @spone uitlegt is dat een link onderaan de prijstabel geworden. Via de oude manier moest je met je muispijl over de totaalprijs gaan, waarna je een popup kreeg met daar onderin een link. Deze bracht je naar een tekstveld waar je kon aangeven wat er mis was met die prijs (of levertijd/koppeling). Gezien een groot deel van de bezoekers Tweakers bezoekt via een mobiel apparaat, werkt een popup verborgen achter een muishover niet echt. Daarnaast moest je maar net weten dat je met je muis daar moest gaan staan. Vandaar dat er is gekozen voor de huidige oplossing. Ik had het graag wat prominenter in beeld willen hebben, maar dit wordt ook gevonden, we krijgen nog steeds ongeveer net zo veel meldingen als hiervoor :)

Behalve door @wcduck dus blijkbaar :P Iets meer als een jaar geleden, toen de nieuwe manier van prijsfouten melden online kwam, heb ik Foute shopprijzen, -levertijden of -koppelingen aangemaakt, die jij ook hebt gevonden. In zowel de topicstart al de topicwarning aangegeven dat dit topic bedoeld is voor het melden van refurb en telefoonabo's, waarvoor we nog geen apart meldpunt hebben. En stap voor stap aangegeven hoe je bij dat meldpunt komt. Ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk op te schrijven, zonder met een belerend vingertje te wijzen. Heb jij de TS en TW simpelweg gemist of staat het zo raar opgeschreven dat het niet duidelijk was wat nou de bedoeling was? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar, als het beter kan, doe ik dat uiteraard graag :)

• wcduck
  • Niet online
Glaanie schreef op woensdag 30 september 2026 @ 07:56:
[...]

Zoals @spone uitlegt is dat een link onderaan de prijstabel geworden. Via de oude manier moest je met je muispijl over de totaalprijs gaan, waarna je een popup kreeg met daar onderin een link. Deze bracht je naar een tekstveld waar je kon aangeven wat er mis was met die prijs (of levertijd/koppeling). Gezien een groot deel van de bezoekers Tweakers bezoekt via een mobiel apparaat, werkt een popup verborgen achter een muishover niet echt. Daarnaast moest je maar net weten dat je met je muis daar moest gaan staan. Vandaar dat er is gekozen voor de huidige oplossing. Ik had het graag wat prominenter in beeld willen hebben, maar dit wordt ook gevonden, we krijgen nog steeds ongeveer net zo veel meldingen als hiervoor :)

Behalve door @wcduck dus blijkbaar :P Iets meer als een jaar geleden, toen de nieuwe manier van prijsfouten melden online kwam, heb ik Foute shopprijzen, -levertijden of -koppelingen aangemaakt, die jij ook hebt gevonden. In zowel de topicstart al de topicwarning aangegeven dat dit topic bedoeld is voor het melden van refurb en telefoonabo's, waarvoor we nog geen apart meldpunt hebben. En stap voor stap aangegeven hoe je bij dat meldpunt komt. Ik heb geprobeerd het zo duidelijk mogelijk op te schrijven, zonder met een belerend vingertje te wijzen. Heb jij de TS en TW simpelweg gemist of staat het zo raar opgeschreven dat het niet duidelijk was wat nou de bedoeling was? Ik ben hier oprecht nieuwsgierig naar, als het beter kan, doe ik dat uiteraard graag :)
Dank je voor de uitleg over de achterliggende gedachte van de extra knop. Fijn dat je oprecht interesse hebt over mijn denkwijze, om zo het een en ander te stroomlijnen mocht dit nodig zijn.

Een overzicht van mijn denk/werkwijze:
  1. Ik zie een foute prijs.
  2. Wil deze fout melden. Hoveren over prijs blijkt niet meer te werken.
  3. Zoek op de pagina zelf of er een nieuwe knop is. Kan knop niet vinden.
  4. Gebruik een LLM om te kijken waar ik nu een foute prijs moet melden. Komt er niet uit.
  5. Zoek op Tweakers waar ik een foute prijs moet melden. Meen zoekterm "prijsfout" en "foute prijs" gebruikt te hebben. Zoekresultaten geven geen oplossing.
  6. Zoek in Google hoe ik het moet melden. Ook daar kom ik er niet uit.
  7. Zoek op het forum. Kom een topic tegen met de titel "Foute shopprijzen, -levertijden of -koppelingen".
  8. Yes. Een topic met deze titel moet wel de goede zijn. Heb er nu wel genoeg moeite in gestopt. Plemp vervolgens prijsfout daar neer. Was het gedoe zat, zeker gezien ik al veelvuldig prijsfouten heb doorgegeven in het verleden, zonder dat daarvoor zo veel moeite nodig was. Lichte irritatie dus.

Samengevat: de topictitel gaf voor mij de doorslag om juist daar de prijsfout neer te zetten.

Pagina: 1