Ik heb gemerkt dat mijn i5 8400 en GTX 1060 het niet meer ophouden tegen de nieuwste games en besloten om nog wat geld neer te leggen om nog 3-5 jaar door te kunnen. Ik heb nu 16 GB DDR4@2666 Mhz en zou hier rond builden gezien het budget beperkt is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zwaarste software is voornamelijk gaming. Af en toe amateuristische video/foto bewerking maar zou hier niet rond builden. Ik zou graag nieuwe releases runnen van online shooters en dergelijke voor de komende 3-5 jaar. Denk aan Arc raiders, Wardogs, Battlefield 6.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond +- 1.000€ exclusief geheugen en case.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Van moederborden/cases/voedingen weet ik best weinig. Bluetooth kan handig zijn gezien ik soms een console aansluit. Indien een case aanrader liefst niet té groot.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Inschatting of deze DDR4 build de moeite is om zo'n 300-400€ aan 16GB DDR5 (incl extra kost voor een AM5 build) uit te sparen. Dit is geld dat ik graag uitspaar gezien ik met deze build al 200€ ruim boven het budget zit.
Indien ja, zijn alternatieven altijd welkom voornamelijk als het gaat over het moederbord, case en voeding.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zwaarste software is voornamelijk gaming. Af en toe amateuristische video/foto bewerking maar zou hier niet rond builden. Ik zou graag nieuwe releases runnen van online shooters en dergelijke voor de komende 3-5 jaar. Denk aan Arc raiders, Wardogs, Battlefield 6.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond +- 1.000€ exclusief geheugen en case.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Geheugen: 2x8 (Crucial) Dual Channel DDR4 2666 => is dit ook niet te traag?
- Main monitor: BenQ GL2480 1080p@60Hz.
- Opslag: Hier twijfel ik wat ik zou houden. Ik overweeg een 1TB SSD te kopen maar misschien kan ik hier iets als extra opslag van houden? Eventueel voor de pi ...
- 23GB SanDisk SDSSDA240G (SATA (SSD))
- 465GB Seagate ST500DM002-1BD142 (SATA )
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-12600KF Boxed | € 173,36 | € 173,36 |
| 1 | Moederborden | MSI B760 GAMING PLUS WIFI DDR4 | € 146,19 | € 146,19 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB | € 545,27 | € 545,27 |
| 1 | Behuizingen | MSI MAG PANO 110R PZ | € 68,27 | € 68,27 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 3DHP ARGB | € 23,90 | € 23,90 |
| 1 | Voedingen | NZXT C750 Gold Core | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 179,- | € 179,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.219,89 | ||
geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Van moederborden/cases/voedingen weet ik best weinig. Bluetooth kan handig zijn gezien ik soms een console aansluit. Indien een case aanrader liefst niet té groot.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet
Wat verwacht je van ons?
Inschatting of deze DDR4 build de moeite is om zo'n 300-400€ aan 16GB DDR5 (incl extra kost voor een AM5 build) uit te sparen. Dit is geld dat ik graag uitspaar gezien ik met deze build al 200€ ruim boven het budget zit.
Indien ja, zijn alternatieven altijd welkom voornamelijk als het gaat over het moederbord, case en voeding.