• sjouwerd
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:20
Hoe gaat dat in zijn werk?

Ik heb gesolliciteerd op een functie waar een lease auto niet officieel bij de arbeidsvoorwaarden zit. Echter kon ik in mijn laatste gesprek proeven dat het toch wel een optie zou kunnen zijn. Mijn private lease contract loopt binnenkort af dus mocht ik een lease auto van de zaak kunnen onderhandelen zou dit toch wel erg fijn zijn. Wellicht loopt ik op de zaken vooruit maar ik zou toch graag wat informatie willen vergaren.

Hoe onderhandel je hierover? Heb je het over een X cataloguswaarde, over een bruto maandbedrag of juist het netto maandbedrag? Ik ben er helemaal nieuw in en heb er geen kaas van gegeten.

Afhankelijk van wat mijn salaris zou worden, zou ik er netto zo'n 500 EUR per maand maximaal aan kwijt willen zijn. Onderhandel je dan ook over netto lease bedragen?

Leg het aan mij uit alsof ik 10 jaar oud ben :)

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:32
Mijn inziens is de simpele vraag niet moeilijk...?

Wat zijn de mogelijkheden om bij het bedrijf een lease auto af te nemen?

Dat vraag je dan in het sollicitatiegesprek? Of bij arbeidsvoorwaarden gesprek? (Maar dan is het soms te laat)

[ Voor 30% gewijzigd door Lelletje op 28-09-2026 15:56 ]

• CvP_tweakers
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15:56
Je hebt hierboven een hele mooie prompt voor ai geschreven.
Heb je dat al geprobeerd??

Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Eigenlijk wil je een leaseauto arbeidsvoorwaardelijk toegekend hebben, dat is punt één. Bij een functievoorwaardelijke toekenning mag de werkgever het toekennen van een leaseauto nl. eenzijdig intrekken. Vraag dus om het juiste. ;)