Ik heb een Peblar Business 22 kW laadpaal met MID-gecertificeerde meter die momenteel door Monta als backoffice wordt beheerd. Dat werkt prima, maar ik wil daarnaast mijn ERE's laten registreren via Zeres.
Zeres geeft aan toegang nodig te hebben tot de laadgegevens en meterstanden van de laadpaal. Voor zover ik begrijp gebruiken zij daarvoor dezelfde OCPP-communicatie die Monta momenteel gebruikt. Een API zou ook kunnen.
Mijn vragen:
Zeres geeft aan toegang nodig te hebben tot de laadgegevens en meterstanden van de laadpaal. Voor zover ik begrijp gebruiken zij daarvoor dezelfde OCPP-communicatie die Monta momenteel gebruikt. Een API zou ook kunnen.
Mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met een Peblar Business die zowel met Monta als met Zeres gekoppeld is?
- Is het mogelijk om Zeres toegang te geven tot de laaddata zonder Monta als backoffice te verwijderen?
- Als ik Monta moet verwijderen en de laadpaal moet herconfigureren, blijven de historische laadsessies dan behouden?
- Kan de laadhistorie vooraf worden geëxporteerd en later nog worden gebruikt voor ERE-registratie?
- Heeft een herconfiguratie gevolgen voor reeds opgebouwde maar nog niet ingeboekte ERE-rechten?