Omdat ik op inductie ga koken, is de 15mm koperen gasleiding naar de keuken niet meer nodig. Ik heb nog wel gas nodig voor de CV-ketel. De standleiding van 22mm heeft een gesoldeerd T-stuk met een aftakking van 15mm naar de keuken. De loodgieter heeft deze na een bocht met een kneleindkap afgedopt op 30cm van de standleiding. Wat vinden jullie hiervan? Is dit veilig?
Ik maak me zorgen over het reststuk van 30cm waar nog gasdruk op staat. Als daar iets achter blijft haken (een paraplu ofzo), dan komt er volgens mij flinke kracht (hefboom) te staan op het T-stuk. Koper is sterk, maar buigt en breekt eenvoudig. De loodgieter zegt dat dit gewoon zo mag, want zo doen ze het altijd.
Hoor ook graag of je een onderbuik gevoel hebt of dat je echt kennis hebt van de officiële regels.
:strip_exif()/f/image/SCZqjHY80kY5hkzLv6uS410I.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik maak me zorgen over het reststuk van 30cm waar nog gasdruk op staat. Als daar iets achter blijft haken (een paraplu ofzo), dan komt er volgens mij flinke kracht (hefboom) te staan op het T-stuk. Koper is sterk, maar buigt en breekt eenvoudig. De loodgieter zegt dat dit gewoon zo mag, want zo doen ze het altijd.
Hoor ook graag of je een onderbuik gevoel hebt of dat je echt kennis hebt van de officiële regels.
:strip_exif()/f/image/SCZqjHY80kY5hkzLv6uS410I.jpg?f=fotoalbum_large)