iPhone HDR foto's tonen niet in bepaalde browsers

Pagina: 1
Acties:

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt

jvanderkroon in "Domme boiler slim maken -> Oplossing"
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren

1. Open de URL hierboven in een Chromium-browser (Chrome, Edge).

2. De afbeelding laadt niet. Je ziet alleen een kapot-icoon.

3. Open dezelfde URL in Firefox of Safari: daar wordt de afbeelding wel goed getoond.

Oorzaak: Thumbor geeft een AVIF terug (content-type: image/avif) waarin nog een HDR-kleurprofiel zit van ongeveer 26 KB. Het gaat om "Display P3; PQ (Adaptive Gain Curve)", ICC v4.4, met A2B0/B2A0-LUT's, een cicp-tag (P3/PQ) en een hdgm-tag. Dat is waarschijnlijk een HDR-foto van een recente iPhone. Het filter strip_icc() staat wel in de URL, maar het profiel wordt niet verwijderd. Ik heb getest met dezelfde pixeldata, opnieuw als AVIF opgeslagen: met dit profiel laadt de afbeelding niet in Chromium, zonder profiel wel.
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed

De afbeelding wordt in alle browsers getoond. strip_icc() verwijdert het ICC-profiel ook bij AVIF-output, of HDR/PQ-profielen worden bij verwerking omgezet naar sRGB of Display P3.
...
Indien relevant, voeg een screenshot toe
...
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt

MacBook, macOS, Chrome [153.0.8010.53]. Het probleem treedt op in Chromium-browsers. In Firefox [156.0.1 ] en Safari [27.0 (22625.1.29.11.27)] werkt het wel.
...

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:12

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hoe heb je die foto gemaakt? Of heb je wellicht een test foto voor mij (of deze foto) die ik met Thumbor kan delen als test case?

Dit klinkt namelijk als iets wat in thumbor opgelost moet worden

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan