Goedemiddag beste mensen!
Graag wil ik jullie vragen een blik te werpen op onderstaande build, ik heb vrij weinig verstand van het zelf bouwen van PC's en hoop dat ik geen dingen over het hoofd zie.
Ik heb al een vrij krachtige PC met een 4080 en 7800X3D maar mijn vriendin begint bovenmatige interesse te tonen in PC gaming, in plaats van een budget PC voor haar te bouwen is dit een mooi excuus om zelf te gaan upgraden.
Ondertussen mij wel een rolberoerte geschrokken van de huidige prijzen, idealiter had ik direct een tweede 4tb SSD genomen maar dat kan ook op een later moment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, momenteel voornamelijk een simpele game als WOW Forever maar ook games als Arc Raiders, ooit GTA 6 en andere titels. Tevens moet ik probleemloos kunnen editten/renderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet heel veel uit, liefst zou ik hem onder de 4000 houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wellicht één 4 TB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag wil ik jullie vragen een blik te werpen op onderstaande build, ik heb vrij weinig verstand van het zelf bouwen van PC's en hoop dat ik geen dingen over het hoofd zie.
Ik heb al een vrij krachtige PC met een 4080 en 7800X3D maar mijn vriendin begint bovenmatige interesse te tonen in PC gaming, in plaats van een budget PC voor haar te bouwen is dit een mooi excuus om zelf te gaan upgraden.
Ondertussen mij wel een rolberoerte geschrokken van de huidige prijzen, idealiter had ik direct een tweede 4tb SSD genomen maar dat kan ook op een later moment.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, momenteel voornamelijk een simpele game als WOW Forever maar ook games als Arc Raiders, ooit GTA 6 en andere titels. Tevens moet ik probleemloos kunnen editten/renderen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt niet heel veel uit, liefst zou ik hem onder de 4000 houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wellicht één 4 TB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X870E Tomahawk WiFi | € 289,95 | € 289,95 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5080 GAMING OC 16G | € 1.630,- | € 1.630,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North XL – Momentum Edition | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Waterkoeling | be quiet! Silent Loop 3 360mm | € 122,55 | € 122,55 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C32 | € 483,- | € 483,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 1000W | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 4TB (PC Pack) | € 682,52 | € 682,52 |
| Totaal | € 3.903,92 | |||