Synchronisatie van outlook naar gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SD1977
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 28-09 10:57
Sinds kort ervaar ik problemen met de synchronisatie van outlook naar gmail. Als ik iets aanpas via outlook (emails verwijderen/email naar subfolders/...) komt dit niet door in mail app iphone of webversie gmail. Andersom werkt het wel. Dus als ik iets wijzig via webversie gmail of via mail app iphone komt dit wel door in outlook.
Graag jullie advies.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:15
Hoe werkt je synchronisatie dan?
Outlook is alleen een email client, die doorgaans via POP / SMTP of IMAP connect met een mailserver.
Gmail is zowel een emailserver alsook een emailclient (browser /app).
Vroeger ondersteunt Gmail ook POP en IMAP bronnen, maar die zijn ze aan het uitfaseren.

Gmail als client gebruiken op een non-Gmail server gaat dus verdwijnen.
Dan moet je je email forwarden van je huidige non-Gmail server naar je Gmail account, maar dan is je email gedupliceerd.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• runaround
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
GarBaGe schreef op maandag 28 september 2026 @ 11:42:
Hoe werkt je synchronisatie dan?
Outlook is alleen een email client, die doorgaans via POP / SMTP of IMAP connect met een mailserver.
Gmail is zowel een emailserver alsook een emailclient (browser /app).
Vroeger ondersteunt Gmail ook POP en IMAP bronnen, maar die zijn ze aan het uitfaseren.
Je kunt ook een outlook.com emailadres hebben (https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/outlook/create-outlook-email-account). Vermoed dat TS dat heeft.

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:24

ongekend41

Division Brabant

Werkte het eerder wel, en is er iets veranderd sinds de laatste keer dat het werkte?
Kijk even de instellingen in Outlook na, het lijkt er op op dat je POP gebruikt ipv IMAP. Als dit zo is dan is dit gedrag normaal.
edit (had dit even over het hoofd gezien):
Dus als ik iets wijzig via webversie gmail of via mail app iphone komt dit wel door in outlook.

[ Voor 27% gewijzigd door ongekend41 op 29-09-2026 00:30 ]

nope