Ik heb 2 tanks, en die wil ik op één buitenboordmotor aansluiten. De tanks zijn identiek aan elkaar en gebruiken een 8mm slang. Reden dat het er twee zijn: het compartiment van de boot waar de tank in zit heeft een schot halverwege, en de opening is ook niet groot genoeg om er één grote tank in kwijt te kunnen, dus zijn het er twee geworden. Ze hebben ook ieder een eigen meter en gever. Ik zoek dus puur en alleen het kraantje.
Nu staat Amazon vól met simpele benzinekraantjes maar bij nader onderzoek blijkt dat ze intern een kleinere doorvoer hebben, vaak maar 5 of 6mm doorvoer terwijl de fitting voor een 8mm slang is. Dit is een probleem, want mijn motor móet minimaal 7,3mm aanvoer hebben of er kunnen issues ontstaan bij medium/hoge toeren.
Enige wat ik gevonden heb is een kraan van Osculati:
https://www.osculati.com/en/11177-17.303.52/classic-evo-3-way-fuel-tap-38%22
maar die kost in zijn eentje meer dan de tanks, meter en gever bij elkaar en dan zitten de omzetstukken van 3/8inch naar 8mm slang adapter er nog niet eens bij. Bovendien komen die adapters vaak in 9,5mm en niet 8mm.
Gek genoeg vind ik dit ook niet bij watersportwinkels...
Misschien zie ik een obvious andere oplossing over het hoofd, maar wie heeft de verlossende tip?
Nu staat Amazon vól met simpele benzinekraantjes maar bij nader onderzoek blijkt dat ze intern een kleinere doorvoer hebben, vaak maar 5 of 6mm doorvoer terwijl de fitting voor een 8mm slang is. Dit is een probleem, want mijn motor móet minimaal 7,3mm aanvoer hebben of er kunnen issues ontstaan bij medium/hoge toeren.
Enige wat ik gevonden heb is een kraan van Osculati:
https://www.osculati.com/en/11177-17.303.52/classic-evo-3-way-fuel-tap-38%22
maar die kost in zijn eentje meer dan de tanks, meter en gever bij elkaar en dan zitten de omzetstukken van 3/8inch naar 8mm slang adapter er nog niet eens bij. Bovendien komen die adapters vaak in 9,5mm en niet 8mm.
Gek genoeg vind ik dit ook niet bij watersportwinkels...
Misschien zie ik een obvious andere oplossing over het hoofd, maar wie heeft de verlossende tip?