Trading software en de afm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• andreZH
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:20
Hoi allemaal, ik ben mijn eigen trading software aan het bouwen en dat gaat super. Nu heb nogal wat functionaliteit ingebouwd en lijkt me handig om dat te delen met andere gebruikers. Waar ik nooit aan gedacht heb is de AFM die daar strenge regels blijkbaar voor heeft. Weet iemand hoe dat zit? Mijn software werkt via de API van de broker met gebruikers account en password, de gebruiker moet zelf het handelen activeren, en de software is volledig customizable door de gebruiker. Er zijn wel profielen waar de gebruiker uit kan kiezen.

AFM site geeft niet echt uitsluitsel omdat bijna alle topics gaan over advies of beheer. Daar hou ik me verre van, bouw de software en verder Kiek je maar 😂😂

Alle reacties

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
andreZH schreef op zondag 27 september 2026 @ 17:27:
Hoi allemaal, ik ben mijn eigen trading software aan het bouwen en dat gaat super. Nu heb nogal wat functionaliteit ingebouwd en lijkt me handig om dat te delen met andere gebruikers. Waar ik nooit aan gedacht heb is de AFM die daar strenge regels blijkbaar voor heeft. Weet iemand hoe dat zit? Mijn software werkt via de API van de broker met gebruikers account en password, de gebruiker moet zelf het handelen activeren, en de software is volledig customizable door de gebruiker. Er zijn wel profielen waar de gebruiker uit kan kiezen.

AFM site geeft niet echt uitsluitsel omdat bijna alle topics gaan over advies of beheer. Daar hou ik me verre van, bouw de software en verder Kiek je maar 😂😂
Geen idee maar ik vond dit:

https://www.afm.nl/nl-nl/...ntie/algoritmische-handel

Ik zou juridisch advies inwinnen als je deze software wil aanbieden aan anderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalentum op 27-09-2026 20:09 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En ik zou verwachten dat username en password authenticatie bij lange na niet voldoende is qua veiligheid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• andreZH
Die link had ik ook gevonden maar dat gaat over bedrijven die handelen met geautomatiseerde trading software niet over software voor particulieren die zelf kiezen om de software te gebruiken volgens mij. Ben ook geen bedrijf gewoon hobbyist

• andreZH
The Eagle schreef op zondag 27 september 2026 @ 19:43:
En ik zou verwachten dat username en password authenticatie bij lange na niet voldoende is qua veiligheid.
Nee alles is encrypted en beveiligd met sleutels daarnaast is gewoon de broker API specificaties ingebouwd

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
andreZH schreef op zondag 27 september 2026 @ 20:21:
[...]

Nee alles is encrypted en beveiligd met sleutels daarnaast is gewoon de broker API specificaties ingebouwd
Daarmee zijn de accounts incl password van je gebruikers dus te ontsleutelen en dat is dus precies het risico ;)

• andreZH
Cartman! schreef op zondag 27 september 2026 @ 21:12:
[...]

Daarmee zijn de accounts incl password van je gebruikers dus te ontsleutelen en dat is dus precies het risico ;)
Ow bedoel je dat, nee heb geen gebruikers ook geen accounts ook. Draaien standalone lokaal als Windows programma. En tja jij hebt geen crypto denk ik? Wordt ook nog wel ontsleuteld ooit

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Nu online
Hoe dek je risico af wanneer er schade ontstaat door gebruik van jou software. Met name van de kennis die je hebt dat de wet altijd boven de gebruikersvoorwaarden gaat.

Dus bijvoorbeeld, jouw software verkoopt bijvoorbeeld 1000 posities terwijl de gebruiker een opdracht gaf voor 1. Of wanneer jouw software door een fout in de software een automatische actie uitvoert omdat een check fout gaat of een verkeerd code pad.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

Pagina: 1