Onze patio wordt in de zomer nogal warm. Vandaar dat ik over een deel van de pergola een balk wil leggen, waarop ik dan weer andere dunnere balken kan leggen waarlangs we de jasmijn kunnen laten groeien.
De overspanning is 435cm (een paal in het midden is geen optie), iets wat een houten balk niet gaat redden ivm doorzakken. De balk zou ~200cm van de muur van de buren bevestigd moeten worden. Volgens Gemini en ChatGPT zou een aluminium koker van 120x50x3mm of 120x40x4mm (die vond ik hier) moeten kunnen.
Vragen:
De overspanning is 435cm (een paal in het midden is geen optie), iets wat een houten balk niet gaat redden ivm doorzakken. De balk zou ~200cm van de muur van de buren bevestigd moeten worden. Volgens Gemini en ChatGPT zou een aluminium koker van 120x50x3mm of 120x40x4mm (die vond ik hier) moeten kunnen.
Vragen:
- Hoe goed zijn de AI-tjes in dit soort berekeningen, maw is dit de correcte balk?
- Hoe bevestig ik de balk tussen de 2 muren? Ik vond geen passende aluminium dragers, maar wel dit soort balkdragers
- Hoe knoop ik een zestal 210cm Douglas balken (om de jasmijn langs te geleiden) vast bovenop de aluminium drager?
- Andere zaken waar ik aan moet denken / die ik moet uitzoeken?
What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?
:strip_exif()/f/image/A1JGOCQkXW2mO5izr3NN8jkc.jpg?f=fotoalbum_large)