Vraag

• Waussie1982
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 19:44
Hallo allemaal,

mijn ogen zijn gevallen op de DALI KATCH G2 mobiele Bluetooth-luidspreker. Zijn er mensen die deze speaker hebben of er meer over weten. Ik lees vooral positieve reviews. Maar is het ook een goede investering, en de prijs/kwaliteitverhouding? Want hij is op dit moment nog altijd €399,- Heb deze nog niet veel goedkoper gezien. En hij is al even op de markt. Ik ben vooral een luisteren die luistert naar deephouse, klassieke muziek en met momenten ook lekkere techno of hardstyle. Bij de laatste twee zeggen veel vrienden, koop dat de JBL ofzo, lekker veel BASS, maar ik vindt het bij dat soort speakers gewoon storend, dat het zo opgevoerd klinkt.

Dus ben benieuwd of mensen hier iets over kunnen adviseren, mogelijk uit eigen ervaring _/-\o_

Alle reacties

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Geen eigen ervaring, maar mogelijk wel een tip: Dali wordt in Nederland (oa.) door Hifiklubben verkocht, en deze hebben de speakers demo-klaar in hun winkels staan, dus je kunt altijd even gaan luisteren.

(Geen aandelen Hifiklubben hier, alleen ben ik vorig jaar positief verrast toen ik zelf naar een setje KEF speakers aan het zoeken was)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:25
Het blijft een mono bluetooth speaker, als je opzoek bent naar een goede prijs-kwaliteit verhouding dien je verder te kijken.

Waar wil je de bluetooth speaker voor gaan gebruiken (binnen/buiten, solo of voor feestje etc.) en vind je het design ook belangrijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Freshouttheoven op 27-09-2026 16:14 ]

• Waussie1982
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 19:44
Bedankt voor de reacties! Ik ben inderdaad van plan om bij HiFi Klubben eens te gaan luisteren, want uiteindelijk zegt zelf luisteren natuurlijk het meest.

Mijn belangrijkste doel is vooral mooi en goed geluid. Ik hoef niet per se het hardste of meest aanwezige geluid te hebben; juist een goede balans en een mooie, natuurlijke weergave vind ik belangrijk. Ik luister nogal wisselend: van deephouse en klassieke muziek tot techno en af en toe hardstyle. Vooral bij die laatste genres vind ik het vaak vervelend als de bas overdreven wordt aangezet.

Daarnaast wil ik het graag bij één speaker houden. Ik ben dus niet op zoek naar een set van twee speakers of een losse subwoofer. Het moet gewoon één mooie, zelfstandige speaker zijn die ook daadwerkelijk goed klinkt.

En het design speelt voor mij zeker mee. Ik zoek niet zomaar een simpel Bluetooth-speaker(tje) dat je ergens neerzet, maar iets wat er ook gewoon mooi en degelijk uitziet en in huis mag staan.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:25
Als het voor binnenshuis is zou je ook naar wifi speakers kunnen kijken, HiFi Klubben heeft daar meerdere van in het assortiment. Kun je meteen een directe vergelijking doen.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:21

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Waussie1982 Op Tweakers verwachten we ook een stukje eigen inzet en dat begint bij het zelf verdiepen in reviews (tekstrecensie/videorecensie/buying guides/etc) en ons concreet meenemen in jouw zoektocht. Dat mist nu volledig. Om onduidelijke redenen heb je het format verwijderd dat je kreeg bij het openen van je vraag, dat juist bedoeld is om je hierbij te helpen. Dit vragen we niet van je om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat vraag en antwoord van goede kwaliteit blijven. Daardoor krijgen je medeforumgebruikers een beter beeld bij wat jij belangrijk vindt; en jij krijgt beter passende antwoorden.

Voor nu sluit ik je topic. Je mag een opzetje maken en mij een bericht sturen als je zover bent om je startvraag te verbeteren. Je hoeft echt niet alles zelf te weten, want dan hoef je immers geen vragen te stellen, maar we willen wel dat je zelf al een idee hebt wat je zoekt, wat je belangrijk vindt, hoe je hem gaat gebruiken, wat je budget is, etc.

"Ik zag deze en moet ik hem kopen", is daarbij echt nog te weinig. In je latere bericht vul je gelukkig al informatie aan, die je goed kunt gebruiken om je startvraag aan te passen.

Zie ook het genoemde format:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Als je zover bent, helpen we je graag verder. Hoe duidelijker je bericht en hoe gerichter je vragen zijn, des te beter het advies van je medeforumleden zal zijn. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.