Wat is de bedoeling?
Momenteel gebruik ik een Acer KG281K 28" monitor met Chromecast als tv-oplossing onder mijn overkapping. Dit gaat al jaren verrassend goed, maar ik ben op zoek naar betere helderheid, kijkhoeken en een meer all-in-one oplossing omdat de monitor tegenwoordig ook regelmatig wordt verplaatst naar de hottub.De tv wordt afwisselend gebruikt op twee locaties, op beide locaties hangt hij aan een simpele beugel die ik over een stevige schroef laat zakken (simpele keyhole ophanging).
In het voorjaar en de zomer hangt hij buiten onder een afdak, in de herfst en winter gaat de tv weer naar binnen wanneer hij niet gebruikt wordt. Daarnaast wordt hij regelmatig gebruikt bij de hottub, waar er soms direct zonlicht op het scherm staat.
Ik ben dus niet specifiek op zoek naar een outdoor-tv. Mijn huidige Acer-monitor draait al jaren probleemloos in deze opstelling.
Budget
Richtprijs rond de €300.Iets meer uitgeven is mogelijk als dat duidelijk betere helderheid, kijkhoeken of gebruiksgemak oplevert.
Gewenst formaat
- Liefst rond de 40 inch
- Maximaal 43 inch
- 43 inch is eigenlijk al aan de grote kant onder het afdak
Belangrijkste eisen
- Goede zichtbaarheid bij veel daglicht
- Liefst ook bruikbaar wanneer er direct zonlicht op staat
- Goede kijkhoeken
- Ingebouwde streaming-apps
- Ondersteuning voor F1 TV
- Goede wifi-prestaties (afstand tot access point ongeveer 10 meter)
- Redelijke ingebouwde speakers
Huidige situatie
Voor geluid gebruik ik momenteel een Harman Kardon Bluetooth-speaker. Dat werkt prima, maar het zou mooi zijn als de ingebouwde speakers van de tv voldoende zijn voor F1, sport, series en af en toe een film buiten.Wat heb ik zelf al uitgezocht?
Omdat F1 TV een harde eis is, vallen Samsung-toestellen met Tizen en LG-toestellen met WebOS voor mij af vanwege het ontbreken van een officiële F1 TV-app. (tot de tijd dat streaming naar videoland gaat danDaarom kijk ik vooral naar toestellen met:
- Google TV
- Android TV
Modellen waar ik zelf naar kijk
Ik ben onder andere uitgekomen bij:- TCL 43P79K / vergelijkbare Google TV-modellen
- TCL C-serie (indien binnen budget te vinden)
- Hisense A6N / A7N-serie
- Hisense U6- of U7-serie (indien er een goede aanbieding is)
- Sony Bravia met Google TV (waarschijnlijk boven budget, maar ervaringen zijn welkom)
Vraag
Heeft iemand ervaring met een 40-43 inch Android TV / Google TV die goed presteert in een lichte buitenomgeving?Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met:
- Helderheid in daglicht
- Kijkhoeken
- Wifi-bereik
- Geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers
- Gebruik van F1 TV zonder Chromecast
[ Voor 6% gewijzigd door vogels op 27-09-2026 08:31 ]