TV koopadvies gezocht voor buitengebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vogels
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:23
Wat is de bedoeling?
Momenteel gebruik ik een Acer KG281K 28" monitor met Chromecast als tv-oplossing onder mijn overkapping. Dit gaat al jaren verrassend goed, maar ik ben op zoek naar betere helderheid, kijkhoeken en een meer all-in-one oplossing omdat de monitor tegenwoordig ook regelmatig wordt verplaatst naar de hottub.

De tv wordt afwisselend gebruikt op twee locaties, op beide locaties hangt hij aan een simpele beugel die ik over een stevige schroef laat zakken (simpele keyhole ophanging).
In het voorjaar en de zomer hangt hij buiten onder een afdak, in de herfst en winter gaat de tv weer naar binnen wanneer hij niet gebruikt wordt. Daarnaast wordt hij regelmatig gebruikt bij de hottub, waar er soms direct zonlicht op het scherm staat.

Ik ben dus niet specifiek op zoek naar een outdoor-tv. Mijn huidige Acer-monitor draait al jaren probleemloos in deze opstelling.
Budget
Richtprijs rond de €300.

Iets meer uitgeven is mogelijk als dat duidelijk betere helderheid, kijkhoeken of gebruiksgemak oplevert.
Gewenst formaat
  • Liefst rond de 40 inch
  • Maximaal 43 inch
  • 43 inch is eigenlijk al aan de grote kant onder het afdak
Belangrijkste eisen
  • Goede zichtbaarheid bij veel daglicht
  • Liefst ook bruikbaar wanneer er direct zonlicht op staat
  • Goede kijkhoeken
  • Ingebouwde streaming-apps
  • Ondersteuning voor F1 TV
  • Goede wifi-prestaties (afstand tot access point ongeveer 10 meter)
  • Redelijke ingebouwde speakers
Huidige situatie
Voor geluid gebruik ik momenteel een Harman Kardon Bluetooth-speaker. Dat werkt prima, maar het zou mooi zijn als de ingebouwde speakers van de tv voldoende zijn voor F1, sport, series en af en toe een film buiten.
Wat heb ik zelf al uitgezocht?
Omdat F1 TV een harde eis is, vallen Samsung-toestellen met Tizen en LG-toestellen met WebOS voor mij af vanwege het ontbreken van een officiële F1 TV-app. (tot de tijd dat streaming naar videoland gaat dan >:) )

Daarom kijk ik vooral naar toestellen met:
  • Google TV
  • Android TV
Omdat helderheid voor mij belangrijker is dan perfecte zwartwaardes, denk ik eerder aan een heldere LED- of Mini-LED-tv dan aan OLED.
Modellen waar ik zelf naar kijk
Ik ben onder andere uitgekomen bij:
  • TCL 43P79K / vergelijkbare Google TV-modellen
  • TCL C-serie (indien binnen budget te vinden)
  • Hisense A6N / A7N-serie
  • Hisense U6- of U7-serie (indien er een goede aanbieding is)
  • Sony Bravia met Google TV (waarschijnlijk boven budget, maar ervaringen zijn welkom)
Vraag
Heeft iemand ervaring met een 40-43 inch Android TV / Google TV die goed presteert in een lichte buitenomgeving?

Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met:
  • Helderheid in daglicht
  • Kijkhoeken
  • Wifi-bereik
  • Geluidskwaliteit van de ingebouwde speakers
  • Gebruik van F1 TV zonder Chromecast
Alle suggesties zijn welkom! 😊

[ Voor 6% gewijzigd door vogels op 27-09-2026 08:31 ]

Alle reacties

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Voor genoemd budget zit je aan de absolute onderkant van de markt, maar nagenoeg alles zal sowieso beter zijn dan je Acer-monitor. Gewoon gaan voor een TCL- / HiSense-modelletje en niet meer verder zoeken zou mn advies zijn.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:59
@vogels
Prima lijst met eisen maar je budget van 300 euro zorgt dat veel eisen niet echt reëel zijn.
Kleine tv's zijn kwalitatief niet goed, enkel een OLED in 43" is goed. Zou eerder naar 50" gaan, die zijn vaak goedkoper te krijgen.

Speakers van TV's zijn altijd al slecht, laat staan als je budget 300 euro is. Een leuke bluetooth speakers die waterdicht is, gaat je meer plezier opleveren. Kan je de TV ook verder weg zetten en geluid dichtbij. Ook geven zulke kleine tv speakers sneller geluidsoverlast.

Voor F1 is Android TV ook geen garantie dat de app werkt. Heb zelf een Sony en moet de app side-loaden. Streamen via Chromecast gaat perfect.

• vogels
chrisborst schreef op zondag 27 september 2026 @ 08:36:
@vogels
Prima lijst met eisen maar je budget van 300 euro zorgt dat veel eisen niet echt reëel zijn.
Kleine tv's zijn kwalitatief niet goed, enkel een OLED in 43" is goed. Zou eerder naar 50" gaan, die zijn vaak goedkoper te krijgen.

Speakers van TV's zijn altijd al slecht, laat staan als je budget 300 euro is. Een leuke bluetooth speakers die waterdicht is, gaat je meer plezier opleveren. Kan je de TV ook verder weg zetten en geluid dichtbij. Ook geven zulke kleine tv speakers sneller geluidsoverlast.

Voor F1 is Android TV ook geen garantie dat de app werkt. Heb zelf een Sony en moet de app side-loaden. Streamen via Chromecast gaat perfect.
zit ook nog te denken om geen smart TV te nemen en dan de Chromecast te blijven gebruiken, dan maak ik wel even een adapter zodat ik maar 1 kabel aan hoef te sluiten. Maar voorkeur is een alles in 1 aansluiting. mijn eisen voor het geluid zijn minder sterk daar het buiten is en ik redelijk dichtbij zit (max 2,5 meter)

• vogels
@vogels

de uitvoering: Hisense 43E79S Zwart is nu in de aanbieding bij Expert en komt in de buurt, ga daar eens naar kijken. maar ik mis ervaringen met buiten gebruik.
EDIT: deze draait op VIDAA OS dus geen F1 TV

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Het probleem met buiten gebruik is dat die apparaten daar gewoon niet voor zijn bedoeld. Hoge luchtvochtigheid, insecten die in het toestel kruipen/nesten bouwen.. het kan allemaal lang goed gaan maar het kan ook binnen een maand stuk zijn.

• vogels
Cheezus schreef op zondag 27 september 2026 @ 08:48:
Het probleem met buiten gebruik is dat die apparaten daar gewoon niet voor zijn bedoeld. Hoge luchtvochtigheid, insecten die in het toestel kruipen/nesten bouwen.. het kan allemaal lang goed gaan maar het kan ook binnen een maand stuk zijn.
begrijp ik maar accepteer ik, het alternatief zijn outdoor TV's voor boven de 2K euro, kan ik het een aantal x voor proberen :)

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:02
Cheezus schreef op zondag 27 september 2026 @ 08:48:
Plus dat het voor de buren meestal niet heel chill is om in de tuin ook al een tv te horen O-)

• vogels
@vogels
ben nog wat verder aan het zoeken, en kom er ook achter dat het budget wellicht niet reëel is, zou het willen oprekken naar 400-500 euro. advies waar ik het beste naar kan kijken helpt me ook enorm in de zoektocht.
Pagina: 1